Tack för tydligt svar ![]()
Brattström har 95% i första matchen med FBK.
Nu tror jag iofs HV skulle kunna ställa Ullmark i mål och se under 90%.
0 hjälp av sina utespelare i HV och därtill en spelplan som ger fri lejd för motståndarna in i zonen.
Ortio förra säsongen runt februari?
Dichow hittills i HV?
Tror man gör det för enkelt för sig om man tror det.
En riktigt bra målvakt hade varit bra även i HV.
Tänk om vi kunde få hem Jesper fast, känns som han borde va färdig och nöjd med NHL- äventyret snart.
Fast han har ju sagt att han troligtvis avslutar karriären i NHL.
Surras tydligen lite om Hugo Alnefelt till Brynäs i Brynäs-kretsar…
Det smärtar något oerhört att se denna legendar i AIK tröjan. Vi har bränt snart samtliga legendarer med denna pest och vi är på god väg att bränna ytterligare 3st
Det har jag svårt att se faktiskt. Lån isåfall antar jag?
29 sekunder…sen spräcktes Brattströms nolla. Kul med tanke på vilket lag han står i, men synd för honom själv.
Ytterst tveksamt.
Hugo gör det helt OK i AHL och är inte alls långt ifrån att få chansen i NHL.
Att han som 22-åring skulle ge upp drömmen om att bli bäst i världen (hans egna ord) för att vakta kassen i Brynäs är väl bra långsökt.
Utvecklas hela tiden, från 3.14 i baken till dagens 2.41 på tre år…
2-3 år så är han troligen 1:a målis i NHL.
Hoppas du har rätt. Var bara rykten jag hörde från brynäshåll.
Bratten briljerar idag
Skräll😂
Att Brattström skulle vara dålig i FBK är väl ingen som trodde. Det är något med HV71 och spelare som kommer hit. Inte många som blir bättre.
Roligt att folk här dömde ut honom som att inte ens hålla i HA baserat på 3 shl matcher med sveriges sämsta försvar samt en HA match… Kul för bratten. Lägger han på högen av spelare som omedelbart bli bättre så fort de lämnar HV.
Jag tror Ortio stack med Brattens bil till Karlstad. Han limmade fast sin tröja på Brattström.
Det var många som dömde ut Brattström väldigt snabbt. Tyckte han såg ganska lovande ut på försäsongen. Han fick inte många chanser att visa upp sig heller.
Bratten spikade igen idag och ligger alltså med en stabil 95,8% efter tre spelade med FBK.
Med tanke på Brattens succe. Kan vi konstatera nu att det in spelar någon roll vilka spelare vi värvar. Organisationen har ingen röd tråd och misslyckas med att nå några resultat oavsett hur mkt pengar vi strösslar.