Forna HV71-spelare och -ledare

Den kommer man aldrig förtränga. Minns känslan som igår…

Hua. Mats Trygg var den första värvningen efter guldåren där jag kände: vafan, vill inte HV mer än så här?

Efter flera år där man ersatt spelare rakt av, en offensivt producerande back mot en annan osv, så tog man in Mats Trygg som gjort 10 poäng på 50 matcher i DEL, som nån slags ersättare till Hietanen. Man hade dessutom mage att presentera Trygg som en offensivt skillad back.

Sen gick det bara utför där man fortsatte ersätta toppspelare med sämre spelare. Och här är vi nu.

5 gillningar

Har två bubblare, mest för att de båda skapade sådant vakuum efter förhoppningar på utlovad spets: Fredrik Styrman och Malte Strömwall. Den senare hade man dock givetvis idag gärna sett i HV-tröjan bör väll tilläggas.

2 gillningar

Styrman ja de är nog den största deadlineday besvikelsen av alla

Har ni förträngt Ryan Stoa? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 gillningar

Jag hade tills du kom med de där nu…

1 gillning

Miska Siikonen

Ja herregud, att man värvade Stoa och Siikonen och dundrade ut att “nu vänder vi det här”, “i slutspel blir vi farliga” osv🤦🏻‍♂️

2 gillningar

Siikonen gjorde bra första byte åtminstone men klen tröst… Du glömde även Illomäki samt Jordan Murray, den enda godkända där va la Donovan typ.

1 gillning

Murray va helt ok

Var på plats i Vida Arena och bevittnade det där målet. Alla Lakers-fans runt omkring tyckte så klart att det var jättekul…

1 gillning

Den största besvikelsen var för mig Ilomäki. Han var säkert tänkt att vara ledande säsongen efter då man tog honom från Luleå.

2 gillningar

Den hade jag förträngt. Den är inte kul.
OT men fick mig tänka på denna. Killen är grymt glad när han får pucken och känner ”vilket läge, bara raka in den”. Att vara japan och göra en sån grej kan inte va kul, där är väl kulturen extra tuff vad gäller misstag? https://youtu.be/SYwbposPsUI?si=SapdDYE-EKopmwah

Lubomir Korhon

1 gillning

Vesa Salo

Edit: såg att Vesa gjorde imponerande 24 (7+17) poäng på 40 matcher från sin backplats och antagligen inte förtjänar mitt omnämnande här. Men jag hade aldrig sett en spelare som var så långsam i förflyttningar som han. Och har nog inte sett det efter honom heller.

Veli-Pekka Laitinen

Murray tog semester i kvalserien. Kommer ihåg när vi tig ut målvakten och Murray bara ville få slut på skiten så han gav bort pucken Martinsson-style.

Jesper Thörnberg på lån. Johannes Kinnvall på 2,5 karaktäristiska Kent Norberg-år.

1 gillning

Fattas väl bara att han tar in Kinvall igen. Då är vi garanterade att åka ur

Kinnvall kommer ju tyvärr med en ramla ur-garanti men ser man de utifrån så har han studsat tillbaka ordentligt och är en av Brynäs absolut bästa spelare denna säsongen. Det gamla drivet ser ut att vara tillbaka.