Forna HV71-spelare och -ledare

Ah bättre ha en offensiv roll och komma fullt ut till sin rätt som stjärna i HA än ha en undanskymd roll i SHL. Han gör helt rätt. Fler skulle ta efter.

1 gillning

Ja, han är lite för svag fysiskt, men hans gudabenådade klubbteknik passar väldigt bra i HA

Det finns ju värre saker än att vara med i ligans bästa lag år efter år, även om det är andraligan.

1 gillning

Fisken gjorde nyss mål för Danmark.

4 gillningar

Varför är inte Fiala med i schweiz trupp?

Jag hörde någonstans att han skulle vara med

Kan han komma in senare tro?

https://x.com/iihfhockey/status/1921284243470106758?s=46

Fina :fish:

5 gillningar

Nubben presenterar Samuelsson för Timrås trupp. Ska bli intressant att se hur de klarar sig kommande säsong.

2 gillningar

Tack för att vi får ha Johan Freijd hos oss!!

3 gillningar

Ja man hör ju knappt vad som sägs. Och aaah, så skönt att inte ha Nubben hos oss längre. Eller Tommy.

Spännande med bara svenska spelare, tror att det kan vara en stor fördel när det kommer till kommunikation. Hur bra man än är på engelska så är modersmålet ändå något annat. Tänker att detta gäller både spelare och coacher.

Får rysningar av den där videon. Och absolut inte på ett bra sätt… En jävla lättnad att ha lagt det där bakom sig.

3 gillningar

Vi åkte ur SHL när vi gjorde en satsning på bara svenska spelare :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 gillningar

Vill man tolka min kommentar bokstavligen så har du ju en poäng😜

Jag hade ett vagt minne av att Hult pratade om satsningen på svenska spelare för några år sen, men när jag kollar på EP så är det en hel del importer listade under den säsongen. Började man alltså säsongen med enbart svenska spelare och sen värvades alla importer in under säsongen?

1 gillning

Så var det. Det gick ju inte jättebra för den helsvenska truppen så vi värvade in utländska stjärnor som Ryan Stoa.

11 gillningar

Tack tack, haft små besvär att somna inatt men fick nog den dos jag behövde nu.. Storstjärnan Stoa liksom :laughing:

1 gillning

4.05 - “Vore väl häftigt att sätta en ny agenda i svensk hockey, eller vad säger ni!”
Knäpptyst i rummet…

Timrå kommer bli ett spännande lag att följa.

4 gillningar

Ja, det var inget direkt brandtal. Att stå med händerna i byxfickorna i sin första presentation med laget är lite negativt kroppsspråk. Men alla har sin ledarstil, och det ska bli intressant att se vad Timrå kan göra.

1 gillning