Forna HV71-spelare och -ledare

Kelleher presenterad av MoDo nu. De är morgonpigga… man skojar om det men visst är det anmärkningsvärt att ha varit en toppspelare i tre lag som gått upp

Då gör vi som Höken. Slår fast att Modo går upp :smiley:

Sjöholm klar för spel i Finland. Gillade Sjöholm synd de aldrig riktigt blommade ut

4 gillningar

Han är bara 21 år. Han hinner utvecklas och komma tillbaka :slight_smile:

5 gillningar

Bengan målskytt i VM, Nässjö må vara en håla men…

3 gillningar

Känns nästan som vi kan räkna in rahm som ass coach
Borde ju ha presenteras en annars

2 gillningar

Rahm har kontrakt över nästa VM också. Men med sagt så är det ju inte omöjligt att han vill jobba på hemmaplan istället.

AB sa i podden att inget var klart. Lät rätt uppriktigt ärligt eller så.

Men man vet aldrig

Tror Rahm är ett gångbart namn faktiskt.
Extra bonus med ett stort kontaktnät.
Vi får se vart det landar.
Jag tror att han är klar.

Kan ju faktiskt vara så att det går att kombinera ass coach jobbet i Tre Kronor till kontraktsslutet ihop med att vara ass i HV71

3 gillningar

Tveksamt om vi vill ha en assisterande coach som dubbelarbetar hela nästa säsong.

Utan att ha koll men hur mycket jobb innebär det egentligen att vara assisterande förbundskapten? Han vet dessutom om att han ska sluta efter nästa säsong och kan kanske därför tänka sig att hoppa på ett nytt jobb redan nu, om han inte ska med Hallam till Schweiz vilket inte känns helt osannolikt.

1 gillning

Visst dubbeljobbade han första säsongen med landslaget då han fortfarande var kvar i Lakers?
Nästa säsong är dessutom ganska extrem med ett OS i februari med allt vad det innebär med förberedelser och resor över till Nordamerika.

Ja så därför tror jag inte han vill vara både assisterande i HV och Tre Kronor. Och samtidigt så är väl att vara med och coacha ett OS en dröm för de flesta tänker jag? Och HV i det läget vi är i kräver ju full koncentration tänker jag.

Men vi får se. Det vore fint om så blir fallet. En av sveriges bästa ass-coacher som samtidigt är HV-kille sen knatteåldern. Vore fint det. Plus att det blev ju lite fel sist, när han skulla vara HC.

1 gillning

Jag kommer ihåg den perioden då man lät olika elitseriecoacher vara förbundskaptener i de olika turneringarna och t ex Kanada och USA brukar väll ta vilken NHL coach som helst till VM.

Det ska inte vara några problem att dubblera om man nu tycker Rahm är rätt man för jobbet.

2 gillningar

Kanada och USA har heller inte sjuttielva olika småturneringar och vänskapslandskamper under säsongen. De har bara VM plus OS var fjärde år.

Den här säsongen har det varit Karjala 7-10 november, Swiss HG, 12-15 december, Beijer HG 6-9 feb, Four nations 10-20 februari, Finnkampen 1 14-18 april, Finnkampen 2 21-25 april, Czech HG 1-4 maj, VM 9-25 maj. Nästa år är det OS istället för Four Nations.

Och detta är bara speldatumen.

I vårt läge vill jag ha en assisterande coach som lägger ner 100% i HV.

3 gillningar

Då får man helt enkelt glömma Rahm i så fall. För knappast att han skulle lämna landslaget under en OS säsong. Mycket bättre att diskutera andra alternativ isf.

Tre kronor har ju tagit in Anders Sörensen som assisterande nu under VM för att Sam vill vara fyra coacher. I 4 nations hade de en gigantisk stab. Rahm har varit med i landslaget ett tag nu och kan hur det funkar. Om Rahm är högsta prio och han själv vill så funkar det att dubbeljobba ett år. Han kan inte åka runt och scouta spelare mellan turneringarna, men om han inte finns på plats i Garden under landslagsuppehållen så är det inte hela världen. Är han den bästa som finns tillgänglig så kan man kompromissa med en sån sak tycker jag.

Absolut. Och ser nu att han faktiskt var assisterande i landslaget två år när han var i Växjö. Men men, det hänger ju både på att HV och 3KR tycker det är en bra idé. Och som sagt, en av sveriges bättre asscoacher, som bor här, som har HV i DNA:t. Jag fattar om han är huvudspåret.

2 gillningar

“Lite” gör ett stort jobb i ditt inlägg @dekman :sweat_smile:

1 gillning