Haha, jag gillar underdrifter som retoriskt grepp.
Är väl normen i Kanada och USA att tränaren kör landslag vid sidan om sitt heltidsjobb i NHL? USAs tränare är ju HC i SJS och Kanadas är HC i CBJ.
Ja, men som sagt. De har ju bara VM… lite skillnad.
Glöm inte Spengler Cup! Men visst, Europa har ju valt att ha massa clownturneringar också.
De brukar inte ha aktiva NHL-coacher vad jag kan se, dock. Ofta coacher som är i Europa, eller som i år två kontraktslösa fd NHL-coacher plus Johan Lundskog från Rapperswill.
Tror ni då att det är Rahm man går efter eller är detta nåt som bara blossat upp out of the blue??
Rahm har setts käka lunch i HG ett par gånger vad jag hört. Mer än så är det väl inte?
Grabben var på målvaktsträff i Husqvarna Garden för ett tag sen. Då var Rahm där också.
Med andra ord, att Rahm är i HG skulle jag inte dra några stora växlar på.
Lite som att göra en höna av en fjäder. Rahm syns eller syntes off season i Habo centrum med HV keps etc på sig. Grabben kom också med HV kläder så.
Nä precis, Håller på HV, jobbar med hockey, har ett barn i föreningen, känner garanterat många i föreningen. Inte konstigt att han syns där.
Precis. Nicklas Rahms son är målvakt i team-12 i HV71 och Nicklas är en av två föräldrarepresentanter i laget. Utöver det är han, som vi alla vet, assisterande i Tre Kronor. Så att han syns titt som tätt i HG och käkar lunch, oavsett vem/vilka han käkar lunch med, går det inte att dra några slutsatser av. Samtidigt innebär ju inte detta att han inte är aktuell som assisterande i HV. Men det är inget jag har hört något om.
Karlsson klar för VM. Ska bli kul att se han där ![]()
Viktig förstärkning av Tre Kronor!
Inte hälften så roligt som det hade varit att se honom i HV…
Då hamnar Anton Bengtsson på läktaren?
Om Rahm vill kompromissa mellan två jobb så är han inte den bästa som finns tillgänglig.
Dom åkte ju ut?
Eller menar du i Jönköping? Eller vm?
Ja men alltså i Tre Kronor
Ang Rahm så har Sportbladet uppgifter idag om att han är huvudspåret som ass, och att man isf ska lösa dubbelarbete nästa år.