Var inte ute för att “knäppa dig på näsan” Labam. Var en allmän reaktion på hur många som anser att spelarna skall tänka på HV mer än sin egen framtid. Sen kan jag tycka att jämföra Pilut’s situation med hemvändarna i Brynäs som kommer hem som dollarmiljonärer ett antal gånnger inte är jämförbart. Helt olika situationer.
Mest för ordningens skull;
Återvändarna i Brynäs dök upp när SHL-platsen var återtagen och klar om jag inte läst fel. Så de som räddade klubben ur allsvenska träsket var de spelare som åkte ur med Brynäs. Typ Rödin m.fl.
Till saker hör att Brynäs också värnade om sin förening på ett helt annat sätt än HV har gjort (utifrån en lekmans upplevelse) Genom att tillsätta ett sportsligt råd som arbetade med vägen tillbaka till SHL och framtida hockey utveckling i föreningen för att skapa en röd tråd genom verksamheten. Utan någon som helst orimlig självbild, utan mer förankrat mot där man befann sig och vad man på sikt vill bli. Hur den saker fungerar idag, låter jag va osagt.
I HV:s fall den Blå Vägen. Om det finns synergier i det båda vill säga. Utfallen är hur som haver olika.
Hur den saker fungerar mer ingående och vad det faktiskt innebär. Kanske @shitkicker vet!
Saker och ting florerar, folk surrar, mycket sprider sig. Bra som dåligt. Brynäs tog hand om sig. Jag kommer gärna hem till det.
Slut på OT.
Bra läsning med Joey. Kan meddela att han säger att han älskar HV också, inte bara Nubben
!
Jag älskar Joey tillbaka, inte alls självklart att uppskatta en klubb på andra sidan Atlanten man bara spelat två säsonger i tänker jag.
Även ifall föreningen är i ständigt kaos och förfall verkar det finnas vissa guldkorn som trivs här. Extremt roligt att läsa och se. Tack för din tid här i HV71 och allt du gjort för svensk hockey Joey! ![]()
Fantastisk kille! Hoppas han kan hjälpa oss få hit lite spets, inte bara hjälpa Nubben. Om han ändrar sig och vill fortsätta spela är han varmt välkommen tillbaka hit.
Alltså som spelaragent hade @Diabolics också älskat Nubben.
Nej. Jag har principer. Säljer mig inte.
“Jag har principer, passar de inte har jag andra”
-Groucho Marx
Bästa legoknekten, Anssi Salmela eller Joey LaLeggia? Vem hade ni valt?
Jag väljer Joseph Samuel Anthony LaLeggia alla dagar i veckan. Även om Salmela var bra är Joey en annan klass.
Salmela. Han var riktigt bra både defensivt och offensivt. Helst Mikko Lehtonen.
LaLeggia är helt klart en av mina absoluta favoritspelare under de senaste åren. Riktigt tråkigt att vi inte löste så han kunde vara kvar.
Fina Joey!
Salmela lätt!
Mikko Lehtinen!
Joey absolut!
För mig är det Ulf Dahlén totalt dominant på isen.
Vet inte riktigt och det finns en tråd för framtida nyförvärv än men eftersom han är en gammal HV spelare så skriver jag här.
Tänker angående målvaktsfrågan om Sandström inte blir spåret så kanske Victor Östman är ett hett alternativ? Har spelat i HV en del som junior och varit över i Nordamerika en del och gjort det bra.
Dock ser jag Sandström som hetare men iallafall ett namn att lägga fram då Hult borde känna honom och han har bra ålder samt utgående kontrakt.
I nuläget skulle jag se honom som en andramålvakt. En säsong till för att bevisa sig så kanske man kan kalla honom första. Bra statistik i år.
Spelar även i samma lag som Fisken nu.