Så, ni misstänker och antar och dömer (ut)
honom utifrån det.
Rätt stor skillnad på organisationer också. Hade HV varit en välfungerande organisation hade Pilut spelat i HV. AP och flera andra HV-killar också.
LP tar ju sina egna beslut, men som läget var förra sommaren och innan serien startade tycker jag att det blev fel både av LP och att HV som tillät honom vara med så länge inpå start.
Samtidigt måste väl föreningen vara viktigare än en eventuell sportchef eller tränare, oavsett vilka det är?
Undra om det inte är en skada / känning i botten? Spelare som får spela på smärtstillande brukar till slut tröttna. Kanske också förklarar varför HV släppte honom.
Så kan det ju absolut vara
Gabriel Eliasson signat med Ottawa. Var i juniorlaget i Hv för två säsonger sen, sedan i juniorliga i NA. Får vi några pengar här?
Vet inte något om det, men han får gärna komma tillbaka i framtiden!
Fredag idag ![]()
Alltid denna åsikt som vi bakom tangentbordet drar fram: Han tog pengarna istället för HV…..
Tycket det argumentet är det sämsta av alla andra argument som radas upp för att vi fans inte fick som vi ville. Många ikoner i HV och andra föreningar för den delen har valt att tjäna grova pengar när tillfället ges. Vem fan skulle inte välja det!?! Begära att andra skall dra ner på inkomst under en kort arbetskarriär för att vi fans ska må bra……Beklagar men det resonemanget är helkorkat i min värld!
Var inte Pilut väldigt tydlig med sina egna intentioner?
”Vi får se” är vad jag minns.
Jag menar att han var tydlig med vad han ville och vad hans prioriteringar var. Att han ville till NLA. Han fick ett bud, och tog det. Precis det som han hade hoppats på och jobbat för. Glasklart för mig.
Jag ser inte heller problemet med att Pilut gick. Jag tycker HV hanterade det extremt dåligt.
Jag har frågat både Nylin och Rahm vad tanken var. Nylin var inte informerad, visste inget, Rahm menade på att allt var en strategi för att till slut bli den som landar Pilut i SHL.
Kommunikation mot fans var bedrövlig, vi invaggades i en falsk förhoppning.
Alltså denna föreningen, vad är det som bara inte funkar i dagliga saker?
Helkorkat eller inte, det är fortfarande min åsikt.
Det är även uppenbart att även HV som klubb inte är attraktiv bland ”sina” utflugna spelare på samma sätt som ex Brynäs, de åren runt när Brynäs degraderades var det nästan lika kaosartat som i HV med utbyte av nästa alla ledande positioner i klubben. Deras återvändare hade dock storheten att komma hem och rädda klubben.
Precis, och de kunde tjänat mer pengar på annat håll. Det är ju inte så att man är fattig i SHL heller.
Emil Andrae näst bäst plus minus i Philadelphia. Bäst bland backarna, +14 näst bästa +7.
Kul o se.
Då har han ändå saktat ner lite, han går mot +17 enligt EP, när jag rapporterade den sjunde januari gick han mot +31.
Oavsett väldigt kul. Han verkar ha vuxit i defensiven.