Forna HV71-spelare och -ledare

Oj! Väldigt överraskande IMO.

2 gillningar

Va, vad i helvete, varför då?

1 gillning

Han ska bli spelaragent enligt Aftonbladet.

Vad gäller Joey LaLeggia är det inte bara tiden i Djurgården som i dag tar slut – utan hela hans karriär som hockeyspelare. Kanadensaren avslutar spelarkarriären för att bli spelaragent.

2 gillningar

Skönt att slippa möta LaLeggia i ett annat SHL-lag igen. Håller med om att det är ett märkligt beslut. Hans nya jobb som agent måste vara väldig förmånligt för att ett sånt beslut ska tas, tänker man. Hoppas det går bra för honom i vilket fall, han var väldigt saknad i HV både denna säsongen och 23/24.

Han har sett alla galna kontrakt som skrivs i SHL. Möte med Nubben redan inbokat :dollar_banknote:

6 gillningar

haha va? Vill du inte ha tillbaka Lawrence för att han i sin prime efter flera år av skadehelvete får chans att spela något år till i schweiz och inte väljer ett helt dysfunktionelt HV förra året? Tur inte du är sportchef. Lawrence kommer komma tillbaka förhoppningsvis redan i år vilket blir svårt eftrsom han förlängt ett år men man får Hoppas han kommer när det kontraktet löper ut för där har vi en spelare likt Pudas att bygga på i många år med anknytning och hjärta.

3 gillningar

Nej, jag är inte bränd, vill du bli långvarig ber jag dig formulera dig bättre.

Nej, jag vill inte se Lawrence här. Rätt eller fel, jag vill inte. Jag vet att 99% inte håller med men det är ändå min åsikt och den står jag för.

3 gillningar

Jag justerar min formulering och ber om ursäkt för mina starka ord. :slight_smile: men ändå häpnadsväckande take på lawrance.. tycker du han brände sina broar för han gick till NL i år?

Tycker du också Malte G är bränd nu om han inte signar med HV?

Samma sak med HP som nu då ev. signat med Malmö?

Jag tycker att han brände sina broar genom att köra med HV till dagen innan (va de va) säsongens första match och lät föreningen ha förhoppningar.

Vad jag vet så brukar man sällan låta spelare vara med så jävla länge efter man sommartränat med föreningen. Det är väl kanske mer ett BL/AB problem men ändå.

Som sagt. Jag är säkert ute och cyklar men han är ingen jag vill se i HV. Enkelt.

3 gillningar

Det kan man väl knappast lasta Pilut för, som förövrigt höjde nivån på träningarna med sin medverkan. Jag tycker som alltid när det handlar om Pilut, kom hem när du vill så länge du förstärker oss.

8 gillningar

Ja. Den nivåhöjningen gjorde oss gott.
Jag tycker man kan lasta honom.

”Bara så ni vet, de finns inte en snöbolls chans i helvete att jag lirar här. Kommer vilken klubb som helst från NLA och erbjuder kontrakt så är jag out”.

3 gillningar

Håller med, träna strax intill seriestart med HV, sedan dra. Nej tack till Pilut.

2 gillningar

Skulle säga att bara hans närvaro höjde det mesta något snäpp. När han dessutom blev varm i kläderna satte det press på övriga på träningarna. Pilut är liksom inte vem som helst utan tillhör en kategori spelare som ALLTID tävlar och ger allt. En tydlig bristvara i HV71.

Sedan såg han ju också brister i HV71 och förstår om han därav valde annan väg.

5 gillningar

Tänker att det snarare är tränarens sak att avgöra om det är okej eller inte. I detta fall var det ju uppenbarligen det. Knappast en spelares fel.

Hur tydlig va Larry med att han hade absolut 0 intention att spela med HV? Hade han sagt ifrån tror jag inte han varit med. Min teori är att han utnyttjat att han är en klubbikon fullt ut i detta fallet och fullständigt skitit i vad HV ville.

Men var han inte tydlig med att NL var nummer ett eller minns jag fel?

1 gillning

I varje intervju jag läste va de väl alltid ”Jag utesluter absolut inte att spela med HV”.

Fast de gjorde han ju.
Jag hade fel. Trodde han tränade fram till träningsmatcherna men va tydligen till dagen före seriepremiär. När HV absolut måste sätta laget.
”Vi får se”.

1 gillning

Kanske det, men jag misstänker att hela HV inklusive tränarstaben trodde att han skulle gå med HV ända in till seriestart, tycker inte det var speciellt snyggt beteende av LP som tog pengarna istället för att kunna bli en ikon i HV. Stor skillnad mot alla återvändare i tex Brynäs och DIF.

1 gillning

Man skulle ju aldrig tacka nej till en egen kille med den klassen han håller.

Problemet är ju bara att ALI väljer ju Anton för våra egna killar. Så det lär väl inte bli aktuellt.

LP - tack men nej tack.

Alldeles för skadebenägen och det har vi inte råd med. Inte många matcher han spelat denna säsong…