Forna HV71-spelare och -ledare

Samt varför skulle han gå dit öht?

3 gillningar

Nej det har han inte. Efter dialog med sin NHL klubb kom dem överens om att spel i HA var det bästa för hans utveckling.

2 gillningar

Ändå med dessa två sluta vi sist. Snacka om loserförening.

1 gillning

Johan Johnsson får lämna Silverköping.

Jag ser gärna att Johnsson kommer hem till HV nästa säsong, för en centerroll i en lägre kedja och speltid i BP. Skulle vi åka ur känns det som en solklar värvning då vi får ett stort HV-hjärta på köpet, men det är en viktig aspekt även om vi håller oss kvar. Stor SHL-erfarenhet med 350 matcher, ingen poängspruta men en defensiv ganska stabil spelare.
Iofs har vi Johnsen, Laz och Lindström som slåss om centerplatserna i lägre kedjorna, men i Johsson får vi HV-hjärta.

Hur tänker ni andra?

11 gillningar

Jo, det tål att tänka på.:grinning_face:

Känns som en bra idé. Johnsson bor även i Jönköping redan, han har pendlat till Linköping varje dag innan.

Även en bra tekare vilket jag gillar.

2 gillningar

Värva vi är ju i allsvenskan nästa år. Eriksson och Johnsson som 3 och 4 center lets go

1 gillning

Om vi ska lyfta i SHL kan vi tyvärr inte värva Johnsson. Spelar vi allsvenskan nästa år ska vi definitivt värva Johnsson.

18 gillningar

Lyssna på Kolan i Blåa Vibbar. Grymt snack. Intressant om AJ oxå. Verkar rubbad.

4 gillningar

Tänkte precis samma sak. Vårt att lyssna på. Kolan håller igen av förklarliga skäl. Synd så sätt.

Överlag en bra podd. Där poddaren träffar profiler med intressanta storys.

3 gillningar

Herman träff nhl avtal. Några miljoner in till Hv. Synd på sista millen som hamnar till Oskarshamn pga slarv.

1 gillning

Fan, jag ville ha han hos oss nästa säsong.

Hur vet vi att IKO får del av pengarna? Tog inte HV betalt av IKO när man släppte Herman, alternativt avtalade om att hela NHL-pengen ska gå till HV? Blir verkligen förvånad om inte HV fixat detta. Vi har ju, eller hade, en super GM.

Våran GM blev nog glad att bli av med träff för att ta en Pasic…

Har svårt att se att en HA klubb skulle betala en SHL klubb för en värvning.

1 gillning

Isf hade väl en utlåning varit enklare där man tydligare specat i avtal att de inte går brytas under säsong.

Tror inget av oss vet detta men avtalet bröts.

Har man fixat så vi får allt är de ju bra men jag är tveksam här.

Kom tillbaka 27/28 :folded_hands:

8 gillningar

Kom aldrig tillbaka, tack.

3 gillningar

Håller med, han gjorde sitt val i höstas.

6 gillningar

Inte konstigt val däremot, förstår helt och hållet att han väljer bort denna föreningen likt Hugo som nu är på väg till Malmö.

1 gillning

Joey LaLeggia väljer alltså att lägga av. Otippat. Bara 33 och levererade precis en 40-poängs säsong.

7 gillningar