Grattis till Kaski & Kero som vinner serien i Duskenlandet.
Bra stats på bägge.
De har iallafall haft en roligare säsong än många andra.
Grattis till Kaski & Kero som vinner serien i Duskenlandet.
Bra stats på bägge.
De har iallafall haft en roligare säsong än många andra.
Däremot går det trögt för Stefan Nyman i Tyskland, hans lag ligger 12. plocka hem han förfan oavsett liga nästa säsong.
Någon som vet om Herman Träff har ett personligt agg mot en viss tränare eller det är hela klubben? Hade velat ha hem honom till nästa säsong
Rätt säker på att han har sagt att han ska åka över till Nordamerika till nästa säsong. Kan inte säga var jag läste det, troligtvis på Hockeysverige eller Hockeynews
Kommer bli utlånad vad jag hört
Jaha, då kanske det blir Brynäs ändå. Jag gissar att Träff inte är jättesugen på att återvända. Han var väl missnöjd med speltiden i HV sist?
Är väl också därför HP lämnar samt att Reber valde att lämna. Sen så hade Reber hemlängtan men hade han fått den istid han ville så hade det nog varit annorlunda till viss del.
Anton har ju kört med sina favoriter oavsett insats i bl a Pasic.
Sen tror jag tyvärr inte Reber var den talang som alla trodde. En assist på elva matcher för Fribourg hittills.
Han känns väl lite som en spelare som är snabb och teknisk men inte alltid har så superbra skott eller passningar? Liiite som Thörngren?
Därutöver tjänar spelare i hans ålder betydligt bättre i alp än här i gråa sverige. Tror inte AB71 är den största faktorn till att han vänder hem.
Tommi Tikka fick just matchstraff, axel mot huvud.
Hv tränare behandlade honom illa samt att Hv sparkade hans pappa. Så varför skulle han ha känslor för HV71.
Kommer ihåg att han fick det någon gång tidigare under säsongen, kommentatorn pratade då om “Tikka Takkla” osv. Ganska kul att kolla på finsk hockey, till ganska stor del på grund av kommentatorerna, men men.
Exakt. Det stämmer väl in på min devis: Lojalitet är inte något organisationer får. Det är något de måste förtjäna.
HV skördar som de sått de senaste tio åren. (Sedan kan man ju inte bli kompis med alla, men det är en annan historia)
Äh. Dahlén var HV-supporter, som nån påpekade, fram till den dagen pappa fick sparken och det skar sig med Anders Olsson i J20 om jag minns rätt.
Fram tills då var Dahlén HV-supporter, vilket han varit sedan barnsben. Han syntes i reportage om den andra generationen HV-spelare tillsammans med andra unga talanger vars pappor spelat i HV. På hans eliteprospect stod det att han var född i Jönköping. På riktigt.
Och sen plötsligt var Dahlén Mr Timrå. Födelseorten ändrades till Östersund. Killen som inte vuxit upp i Norrland la sig plötsligt till med världens dialekt.
Jag gissar att Dahlén faktiskt har ett Timrå-hjärta. Nu. Men det kändes initialt väldigt påklistrat. Och en efterhandskonstruktion deluxe.
Fuck Kneht
Som jag förstått så har Borgström ett år kvar på kontraktet i Schweiz. Står fel på Eliteprospects så han kommer köra minst ett år till där.
Stämmer, enligt Fribourgs hemsida har han kontrakt till 30.04.27.