Forna HV71-spelare och -ledare

Tveksamt att Önerud är sugen nu, när även han fick hästskit kastat på sig…

Va ändå skönt att höra i detta kaos.

Skulle vilja se dessa du känner bli en del av vårt nya HV71.

In med dessa i en grupp som ska bygga upp HV71 till det en gång va. Bort med allt skräp!

Men de ska ju vilja såklart men ge dem cash för i långa loppet vinner man på det.

De vill inte. Orkar inte. Och jag förstår dom. Allt är så in i helvete kört i botten att i princip ingen och ingenting kan få ordning på det här på kort eller ens medellång sikt.

Allt som vi förknippar med HV71 är dött. Och det har varit så ett tag. HV71 har varit en patient under palliativ vård under flera år, men det är först nu huvuddelen av media och allmänhet börjar förstå det.

7 gillningar

Tragiskt men sant.

Kan det vara en anledning den vettiga Richard valde att lämna Hv71.

1 gillning

Det tror jag säkert. Att jobba i en organisation som bara satsar alla resurser här-och-nu på åtgärder som inte leder till framgång, och som samtidigt satsar noll på den uppbyggande delen och basplattan, kan ju inte vara positivt eller tillfredsställande.

Ingenting med HV är positivt. Inga åtgärder man vidtar får positiv effekt. Allt man i samma andetag inte gör för att vidmakthålla eller producera kommer naturligtvis att leda till att man fördröjer, eller t o m omöjliggör att nå de egna målsättningarna.

HV är på en egenutstakad väg rakt ner i avgrunden. Och inget man gör kan ändra på det. Allt man gör är att accelerera processen mot konkurs.

Lägg till det att alla arbetsområden som Nylin jobbar med får stå tillbaka för allt man gör istället, samtidigt som Nylin får ta en massa kritik för det, trots att det är andra som är ansvariga. Han insåg sannolikt att detta inte går att rädda och att alla beslut bara får motsatt effekt mot möjligheten att bygga upp en stabil och fungerande verksamhet.

Vem vill jobba i en sån organisation? Jag ser det som ett hälsotecken från Nylins sida att han lämnar. Jag önskar honom all framgång och lycka.

9 gillningar

När man hade kontakt med Nylin så höll han med i precis allt av den kritik man framförde.

När man kontaktade ALI om samma saker så dök ett hot om polisanmälan upp istället.

Samma kritik med helt olika världar av svar. Man märkte fort vem som ville HV71 bästa.

9 gillningar

20 gillningar

Topp-3 plus två till har spelat i HV…

I HV hade succén dock uteblivit, för här finns en usel HC som gör ALLA dåliga ..

Och den här killen lyckades vi inte förlänga med

20 gillningar

Helt sjukt men han dög väl inte för Blommans 71 för att han var lite “ glidare “ på sommarträning etc.

1 gillning

Vi bytte alltså ut han mot Hansson…

Och hockeynews vafan, 1+3=4, inte 3 :man_facepalming:

André .. Släggan.. Jisses. Hade bytt vilken av dem som helst mot blomman på stört. Helt sjukt om dessutom rykten säger stämmer att folk lämnar HV/inte signar med för att Blomman styr, hur kan hv fortsätta..

1 gillning

LaLeggia fick Rolle Stolt hederspris som årets back i DIF igår .. var där med dottern, strödde inte alls salt i såret… satte matchavgörande målet också såklart..

4 gillningar

38 poäng denna säsong vilket är mer en alla i HV71 bortsett från Ang.

Vi behövde inte heller AP20 enligt Liljander.

Går rätt bra för AP20.

Går rätt dåligt för HV71 vad jag kan se.

3 gillningar

Mmmm … piska mig hårdare. Strö mer salt i såren.

8 gillningar

Usch! Tur att det gick bra med Jordan!

9 gillningar

Borgström vinnare i interna poängligan i Fribourg-Gotteron.

39 p på 47 matcher :crown:

Likaså AP. 40p på 45 matcher. Äh, han var inte så bra, kunde ju inte åka skridskor. Blomman är mycket bättre.

19 gillningar

Japp, Borgström var väl inte mycket att göra åt att han försvann, däremot fiaskot med AP borde betraktas som grovt tjänstefel på BL och AB och enbart detta leda till avsked. Helt övertygad om att vi hade varit högre upp i tabellen med AP i laget.

15 gillningar

Nubbens lagbygge framstår som tre kronors OS lag 2006 jämfört med detta röv lag som representerar HV idag.

1 gillning