“Jag spelade för fyra lag och jag tyckte att jag trivdes bra i ligan var jag än spelade. Men nu när jag sitter här så känner jag att jag alltid kommer känna kärlek för HV71. Jag gillade verkligen mitt år här i Djurgården också och det var det perfekta sättet att avsluta min karriär. Men jag kommer alltid att älska HV71, och det är därför vi kom tillbaka efter året i Schweiz.”
Det fick mig att tänka på en annan spelare som hade en kort sejour i klubben, Toni Rajala.
“Det var helt galet med fansen där. Jag skulle säga att det var speciellt i HV, säger Toni Rajala till hockeynews.se med ett stort leende. Det var häftigt i Färjestad och Luleå också, men om jag skulle behöva välja ut ett lag där det var något extra så skulle jag säga HV. Det var en härlig tid där.”
Kan nog bli riktigt bra. Tycker det är lite synd att vi inte behöll Kaski (vi gav honom ett bud va?)Nu fick vi visserligen Rindell istället men jag gillade Oliwer, och han verkade gilla HV.
Man söker alltså en etta på backsidan och landar i Kaski, det är inte bara HV som drabbats av uselt sportcheferi. Inget fel på Kaski men någon superback är han inte
Jag tyckte mycket om Kaski, och han hyste väl också varma känslor för HV. Därför känns det lite tråkigt att han spelar för Malmö nästa säsong(inget agg mot honom, så ingen missförstår) men samtidigt behöver han ju lite avlastning poängmässigt på backsidan, osäkert om Malmö har andra backar som kan göra det. DiLiberatore kanske, men han är ju en stor chansning.
Kaski är en jättebra back, offensivt… Men han fick aldrig ut det i HV tyvärr, som typ alla andra backar vi värvat senaste 10 åren. Vi är en pissklubb att spela i, ingen förutom Rindell slår personbästa hos oss. Men han ska tydligen vidare.
Kolla på Borgman och Hansson. Det är två backar av hög SHL klass. I HV blir de helt ok SHL spelare. Vi är digerdöden för spelares karriärer tyvärr.
Jag tillhör väl en av dem som tyckte det var bra att Kaski lämnade.
Han sköt och sköt och bromsade oftast upp spelet i PP och offensiv zon. Hans skott var väldigt överskattat, och som jag minns det kom målen oftast när han valde bort sitt slagskott.
Rindell känns ungefär 10 gånger bättre i jämförelse. Både i offensiv och defensiv zon.
Japp, Rindell har en passningsförmåga och vilja som Kaski saknade. Tycker man dessutom att Rindell är en kantboll pga defensiv kvalitet, då vill jag verkligen veta vem som lyfter fram Kaski, mr NOLL tacklingar, som den bättre spelaren totalt.