Forna HV71-spelare och -ledare

Gick ridån ner för att han sålt sitt hus?:slight_smile:
Säkert han som köpt villan i Vättersnäs för lite drygt 11 mkr

1 gillning

Hjälp mig, vilka brödrapar har vi haft i laget, spelandes samtidigt?

Pawlikovskis
Davidssons
Huuskos

Vilka glömmer jag?

Spelade brännorna samtidigt i a-laget?

Esbjörs?

1 gillning

Bröderna Sandberg och bröderna Davidsson…

Davidssons hade jag med ju :slight_smile:

Men ja, Esbjörs och Sandberg.

Är det allt?

fem brödrapar?

1 gillning

Philparna på gång?

Thörnberg.

David och Johan Halvardsson avlöste varandra.

möjligheten finns ju vad det verkar och jag gjorde en snabb inventering i min hjärna. Den var inte kapabel att reda ut hur det historiskt sett ut.

Jag tänker i första hand på bröder som lirat samtidigt, inte efter varandra.

1 gillning

Brännorna spelade samtidigt i Hv71 säsongen 2017-18

2 gillningar

Då har vi sex brödrapar. Aktiva samtidigt.

Sju om Thörnbergs lirade samtidigt.

De lirade väl samtidigt när båda var inlånade från Dalen 21/22.

Edit: Och så har vi ju bröderna Wallin på 70- och 80-talet.

1 gillning

Thörnbergs lirade ihop 2010-11 fast då hoppade Jesper mellan J20 och A-laget. Men han var med i 23 matcher

2 gillningar

Se där ja. Fick för mig att Martin redan lämnade för KHL den säsongen.

På ämnet brödrapar kan jag erkänna att när de spelade samtidigt i HV71 så trodde jag för en stund att Johan och Alexander Hult var släkt.

Menar du Anders och Hasse? De var inte bröder.

1 gillning

Brännström enligt Expressen klar för ett ettårskontrakt med Luleå.

Trist om Erik också går till Luleå tids nog.
Tycker Isac är en av få spelare som fått alla möjligheter att lyckas. Känns som att hans fokus legat på annat än hockeyn i HV.
Lastar honom inte för det men tråkigt att HV fick ut så lite för pengarna och att han väljer att lämna utan att försöka ställa saker till rätta.

2 gillningar

Vi kan ju skriva i rätt tråd. Tills han är klar för luleå.

Vad tror ni, vågar man hoppas att AB hittar ett nytt jobb inom en snar framtid så att det kan bli lite billigare för oss?

det hoppas man. Jag är extremt nyfiken på att följa hans karriär.

Så bra som han är enligt alla experter borde ju flertalet klubbar stå på kö för att signa Anton. Världens huggsexa säkert..

2 gillningar