Forna HV71-spelare och -ledare

Jag också, liksom att följa upp Tommi Tikkas.:wink:

2 gillningar

Ja, hur går det för käre Tikka?

Har en plus-/minusstatistik från helvetet :smirking_face:

1 gillning

Avsäger mig släktskap till mina fingrar och min hjärna som lyckades med den bedriften.

Nästsämst +/- av ALLA (512) spelare i finländska ligan och klart sämst +/- av alla centrar. Tikka hade -28 i +/- medan nästsämsta spelaren i Kärpät/hans lag hade - 15. Han dubblade alltså nästan den nästsämsta spelaren :sweat_smile:

5 gillningar

Ta detta med en nypa salt för det kommer från hockeynews sillychatt från Carl Juborg. Saxat:

MEDIA-SILLY

  • HV71 har ännu inte presenterat någon ny tränare och häromdagen blev det stora lokala rubriker när Nichlas Rahm ledde HV:s isträning på egen hand . Vad som händer i tränarfrågan är vi alla spända på.

  • Den senaste huvudtränaren Anton Blomqvist fick sparken från HV den 17 april. Nu är han i diskussioner om ett nytt gig.

  • Denna gång inom media, vad vi hör - hockeyexpert hos en stor svensk tidning. :honeybee:

Expressen nästa?

… blev det?

4 gillningar

Ska Blomman bli hockeyexpert hos Expressen? :joy:

Känns verkligen inte som hans jobb, trodde han fortsatt ville vara tränare.

4 gillningar

Luleåfansen verkar inte överförtjusta i värvningen av Brännström

2 år dessutom, expressen gick ju ut med att det bara skulle vara ett…

De var ju lite sur eftersmak när han lämnade sist. Han blev ju utsatt för kritik och “hot” (förlåt var tvungen:P) när de sipprade ut han var klar för hv. Hade för mig de kom hem folk till honom och han fick icke så trevliga samtal.

Hoppas innerligt Brännström motbevisar samtliga i Luleå.

Fan, kan inte vara lätt.

6 gillningar

Stämmer det finns några riktiga idioter i de flesta föreningar, jag var bland annat med på en insamling till en blombukett åt Brännström den gången lite för att be om ursäkt för vissa så kallade fans beteende.

Det blev väldigt irriterat den gången för det kom ut typ i September att han kritat på för HV och säsongen hade typ precis startat

1 gillning

De går absolut inte att kalla fans. Inte alls. De förtjänar aldrig att sätta sina fötter i en hockeyarena igen.

1 gillning

Johan Åkerman får lämna Lillehammer med omedelbar verkan

Lite intressant intervju med Isak. Han upplevde inte jättestarkt intresse från Hv:s sida i samband med att kontraktet gick ut.

4 gillningar

kan inte läsa men känns som många hv spelare tappar glädjen att spela hockey i hv…

4 gillningar

Så är det tyvärr.

Som jag förstod det tappade Brännan glädjen för han blev tilldelad fel roll. Presterade inte upp till förväntningarna. Inför förra säsongen kände han att vi supportrar inte hade stora förväntningar på honom och det tyckte han var skönt.

Ger en liten slänga till HV när han säger att det ska bli kul att komma till Luleå eftersom de är en stabil förening.

2 gillningar

AP och hans kedja har ett tufft VM såhär långt…

1 gillning

5 gillningar