inne på 2 framåt i pp
Ja det är ju iallafall bra ![]()
Tycker intervjun med Brännström visar på att han inte kunde fylla den roll han var här för att fylla och att han tidigt insåg det. Jag är inte helt imponerad när spelare använder “tappade glädjen” som “ursäkt” för att de inte pallar trycket.
En intressant fråga till er på forumet, vem håller ni högst av E. Brännström och Pilut, och varför?
Här återvänder jag till HVs kontra spelarnas roll i detta debacle.
Ger man teden/tikka/Isac pengar som om de vore top notch i SHL, ja då sätter man dem på en pedistal som de inte löser. Detta visste alla innan det hände.
Accepterar man som spelare en topplön (vilket i sin tur innebär en motprestation på samma nivå), så sätter man sig själv i en jävligt dålig sits om man inte vet med sig att man kan axla den rollen.
Vem av ovan borde smaska upp sin baksida knallröd?
- HV
- Isac
- Bägge parter
- Ingen, detta är naturligt
Brännström, kolla bara hans facit. Hade lätt platsat i NHL fortfarande.
Brännström. Svårt att förklara varför, han känns bara mer “stabil” och större ledartyp på något sätt..
En ickefråga. Brännström naturligtvis.
Var på konferens med några hockeyintresserade finska kollegor, och jag kan bekräfta att storyn om hur Tommi Tikka tjänade stora pengar i HV är vida känd i grannlandet (och inte i en positiv mening).
Vi fick också en extra hälsning från Kimmo Peltonen till forumet.
Hört samma från finländska kollegor. Ingen begrep detta.
Inte ens Nubben och Tikka begrep detta så… ![]()
Vet inte om ngn varit inne på detta förut, men enligt Vita gula blå så var Björninen högst aktuell för HV, men det var den berömde Tikka som trillade in, tänk ett byte mellan dem, Björninen som är en tekare av ytterst klass, medans Tikka var en av yttersta…kass.
Men snälla… ![]()
Är AP skadad? Var inte bland 13 forwards igår
Gissar petad efter anonyma och bleka insatser och lagets förluster. Frondell gick in istället och trots att jag gillar AP20 massor så förstår jag inte vad han gör där nu. Men det kanske visar sig!
Ja han var petad
Hur kan seppälä få spela vm men inte Hatakka
Seppälä är nog några strå vassare.
Lite mer sisu i Seppälä. Han är ju trots allt Fläskläppälä med hela Finland…
Borde vi ha försökt att behålla Seppälä? Om vi gjorde det, borde vi försökt mer så att säga?