Ett av de bättre smeknamn vi (?) genererat på denna plattform.
C’est moi.
Bättre i det defensiva spelet än Hataka, men oerhört trög på grillerna och mot snabba formationer i SHL hamnade han på hälarna direkt. Ser mer uppsida hos Hataka än hos Seppelä. Framförallt i dem matcherna när Hataka surade till, då var han som bäst!
Måste va det. Eller Gösta Klas. Kan inte bestämma mig…
inflammation i bröstbenet
Detta är alltså vad hockeynews skriver att Dichow har.
Att det skulle ta så här lång tid att få klarhet i detta. Sjukt. Vem tjänar på detta hemlighetsmakeri?
Tietzes syndrom är en inflammation leden där revbenen fäster vid bröstbenet. Du kan få ont och känna dig öm och området svullnar. Tillståndet är ofarligt och går normalt över av sig självt inom ett halvår till ett år. Du ska ändå alltid söka vård vid bröstsmärta för att utesluta andra allvarliga tillstånd.
Jag har en egen lite pet peeve i detta då jag av misstag och felaktigt beskrev detta med orden “hjärtmuskelinflamation”, när det “bara” var en bröstkorgsinflamation, men när detta felaktiga rykte spred sig så svarade HV med något väldigt avfärdande av typen “hjärtmuskelinflamation? nej, verkligen inte, vi kan inte fatta vad detta rykte kommer ifrån”.
Detta stör mig något enormt, ja, det var inte hjärtmuskelinflation, men det var något som var snarlikt i det att konvalesensen är lika lång, och tydligen lika illa sett till medverkan i leken hockey. Så varför inte bara vara lite mer transparent? Att då hävda att det inte finns en tillstymelse till förståelse för detta rykte och bara avfärda som komplett nys, det är petitess-klåperi. imho.
Har inte HV gått från att vara ganska öppna med skador på spelarna till att numera va väldigt restriktiva med att offentliggöra vilka skador det handlar om.
Jag har t ex inte sett att man sagt något om Luotos skadefrånvaro, inte heller om Heponiemis skada. Man har, mer eller mindre, sekretessbelagt spelarskador. Jag skälv är fine med det.
Beträffande Dichow så var han nog inte kurrant nog för att spela OS. Min tro är att HVs medical team såg detta och avrådde Dichow från att åka. Men han åkte ändå och när han fick bakslag under OS, tog man bort honom från träning och match för att fokusera på rehab.
Enligt artikeln i Hockeynews säger Nubben att värvningen av Dichow, i princip, var klar redan när han ådrog sig huvudskadan mot Linköping.
Det har hänt en hel del runt Dichow, både bra och dåligt. Många vill skylla allt på HV, men …Dichow själv har stor skuld till att det har blivit som det har blivit. Det är min högst privata tro.
Fyfan, jag går igenom samma sak för stunden. Då förstår jag att han inte kunde spela!
Krya @mordy!
I ett läge när det är kris i föreningen, sportsligt och annorstädes, då är min högst personliga åsikt att man inte vinner något på att hala. Då behöver korten vara på bordet, för allmän beskådan, så att folk kan dra adekvata slutsatser. Det blir en ryktes-karusell av nubbs nåde, när så mycket står på spel och man mörkar. Det sätter onödig press på precis allt. För om info finns som kan vara hur illa som helst, så är det bättre för folk kan hantera dålig info mycket bättre än ingen info. Det är ett omyndigförklarande och idiotförklarande av fans/medlemmar om man tror att mindre info är bättre än mer info.
Kan det vara Titzens syndrom? Nåt jag själv har. Fördelen är att jag inte är elitidrottare
Tackar! Inget roligt, rehab sedan i oktober och då är jag bara 30, ingen förbättring… Hoppas det ger med sig för Dicken! Räcker med att jag vänder överkroppen så är det som att bli knivhuggen mitt i bröstet, ingen höjdare ![]()
Oklart. Jag gjorde det man kanske inte borde göra: internetsökning.
Såvida det inte finns flera åkommor där man har inflamation i bröstbenet, så är detta det namn jag fann. Sen kanske det är så att alla inflammationer i bröstbenen inte benämns så, eller innan man har fått en diagnos. Medicinsk diagnostisering är ju en bedömningssport. Det finns sällan en etta eller en nolla på en diagnos.
Hur som helst så hittar jag inget annat än möjlöig misär vid dessa problem, dvs att de kan vara väldigt långvariga. Har man så stora problem att man behöver söka akutvård för detta så låter det ju inte som något man “springar av sig” över helgen.
Oliver Bohm blir materialare i Lakers ![]()
Vilken Bohmb
SHL • Hugo Pettersson i stor intervju om inspirationen, kritiken, relationen och klubbytet Hugo Pettersson i Intervju.
Angående Blomqvist
Angående Malmö > HV
Lite rörigt att bli utlånad. Svårt att komma in i SHL 5v5. That’s it.
fast vad som hänt mellan hugo och anton kommer inte komma fram i en intervju.
det finns ingen som vinner på att gnälla.
Precis. Vi förlorade inte Hugo enkom på relationen med Anton vi förlorade Hugo för att Anton blev viktigare än föreningen. Och det kan ingen av dom lastas för.
Att inte såga någon offentligt i media vid första bästa tillfälle är bara vanlig anständighet.
Mycket svårt att se HP vara något annat än missnöjd med hur hans säsong i HV varit med hänsyn till utlåning, speltid, förtroende och utvecklingsmöjlighet. Vem har tagit dessa beslut? Retorisk fråga.
På tal om diskussion i annan tråd.
Nääe
Ooooooh. I beg to differ.
Holzapfel var inte underskattad. Han var sett till förväntad roll extremt överskattad. Vi snackar alltså om spelaren som värvades in för att starta som förstacenter i premiären mot AIK 2013/2014.
I sin sista match för klubben, säsongen efter, startade han som fjärdecenter.
I min värld tillhör Holzapfel kategorin ”misslyckade toppvärvningar som floppat”. I samma kategori ingår spelare som Tikka och Vigneualt. Spelare som tagits in för en alldeles för stor roll, placerats högt upp i hierarkin för att sen falla ner i källaren.
Sen att Holzapfel var den bästa av dessa, hästlängder till och med, är en annan femma. Men underskattad. Det var han inte. I alla fall inte sett till vad han faktiskt värvades för att vara.
På så sätt påminner han väl lite om Kero. Togs in för en sak. Levererade något annat. Omöjlig att behålla sett till lön och roll. Som Tikka och Vigneault.
Tillägg. Kollade igenom Holzapfel-tråden, dels av nyfikenhet, dels av nostalgiskäl, för att friska upp minnet. Tror många av oss var överens om att Holzapfel gjorde mycket nytta sin andra säsong när han fick en undanskymd roll. Men jag kan helt enkelt inte gå med på att kalla en spelare som togs in från AHL för att leverera i en topproll för underskattad, bara för att han sen råkade göra det bättre i en fjärdekedja. ![]()

