Forna HV71-spelare och -ledare

Det låter som en bra idé, kollade på honom flera matcher i AIK och blev ganska imponerad. Skulle vi värva en annan målvakt nu hade det nog varit att knäcka Felix, Herman och Olof.

Jag kikade också några matcher med Honom och Johnsen. Tycker överlag också att han var stabil. De mål han släppte in var mycket oflyt och oftast inte hans fel.

Tycker det hade kunnat vara ett alternativ.

Säger han nånting man inte redan kunde förstå att han känner?

Ne bara de inte blev som han tänkt bara. Rubriken helt klart clickbait

Allt det där får du nog skylla på Blomman.Jag tror inte det finns en tränare till historiskt som lyckats kladda sönder ett lag så fullständigt som han gjorde.Jag tror laget kommer höja sig många % sett till föregående säsonger med Blomman.

3 gillningar

Hamnade på samma lunchrestaurang som Blomman idag. I en mindre ort i Skåne av alla ställen.

2 gillningar

Han är väl från skånska Osby om jag inte minns fel, så helt konstigt är det inte.

1 gillning

Har väl dessutom sålt lägenheten i stan och flyttat tillbaka neråt?

2 gillningar

Madhawk hyllar HPs fys i VF-podden.
Han tror att han kommer bli en flipp.

1 gillning

Haha såklart han tror.

Vi har haft andra spelare med grymma fysvärden hos oss som absolut inte flippat. Så ingen garanti.

1 gillning

HP kommer flippa i Malmös PP pga sina skott, inte fysvärden. 5vs5 fanns det många brister förra året, med någon liten bättring mot slutet, så kanske Malmö kan få bort det läckaget lite. Med vår just nu tunna offensiv så kommer han vara extremt saknad.

Mattias tedenby hade bättre skottprocent än HP förra säsongen.Intressant..

Tedenbys målproduktion sedan återkomsten.

22/23 3
23/24 4
24/25 6
25/26 8

Med sina åtta baljor var han sjunde bästa målskytt i fjolårets trupp.

Ser vi bara till målskyttet så verkar han ju inte helt slut…

En sak jag gillade med Tedenby ifjol var att han verkligen kämpade och slet. Det var inte speciellt vackert alla gånger. Men mål blev det. Dessutom blev det bara två mål färre än Kloos som många nu av någon oförklarlig anledning ser som en ersättare till HP i PP.

6 gillningar

21 mål på 4 år för 300+ i månaden.. Påminn oss inte, är det inte nog med elände?

Och det beror nog på att fler ser Kloos kvaliteer i HP-rollen som betydligt mer passande. Han har också ett extremt mkt bättre skott än Tedenby.

2 gillningar

Vad har lönen då med vad Tedenby kunde bidra med i år för en mindre lön i år med något att göra?

Jag konstaterade bara om du snälltolkar mitt inlägg att Tedenby inte verkar helt slut.

3 gillningar

Ja det undrar jag också, såg inte att inlägget handlade om lägre lön och 26/27. My bad.

Hur kan det förresten vara oförklarligt att folk nämner Kloos som ersättare i pp? Är inte hans egenskaper det närmsta vi kommer som val på vänstersidan i pp?

1 gillning

Har skrivit om det tidigare. Jag förstår tanken. Men jag drog fram Kloos siffror i SHL. Han låg på sin normalnivå förra säsongen. Han ligger alltså normalt sett nte på HP-siffror. Så förväntar man sig att Kloos ska fylla HP:s roll så förväntar man sig att Kloos ska leverera på en nivå över sin normalnivå. Var min poäng då. Därför oförklarligt.

1 gillning

Då förutsätter det ju att han haft samma roll. Vilka är rimligare att sätta i den positionen? Sett till egenskaper.

Sen kan ju förmodligen ingen i hela SHL nå HP:s pp-siffror ifjol, men å andra sidan lär HV också spela ett annat typ av pp i år också.

Han spelade väl massvis med PP i Leksand. Som nån slags sniper?