Försäsongsturnering Gotland 2024

Hej,

Vill mest stämma av vilka som tänkt åka till Gotland vecka 33 för att kolla på försäsongsturneringen där? Jag har funderat på att åka dit fredag- söndag och kolla på det två sista matcherna och passa på att turista lite i Visby.

Hade varit kul om det var några stycken som åkte så man kanske har någon att ta några öl med mellan matcherna.

Allt gott.

2 gillningar

Jag ska dit i år igen.

2 gillningar

Jag funderar på de.

1 gillning

Vill, vill man ju. Frågan är om man får ihop logistiken.

1 gillning

Ni som varit där tidigare , hur funkar de med färja?

Kan man bara hoppa på lite spontant eller är de bokning som gäller

Nu har jag inte varit på Gotland sen jag var barn men när jag kollar på färjans hemsida så är platsbokning ett måste och åker man dit mitt i sommaren kan det nog vara rätt högt tryck på färjorna.

Lite OT. Vi pratade om Gotland som ett semestern alternativ för ett par år sedan. När vi började kolla boende och båttur så fanns det knappt inget att plocka av. Det va väl ungefär i samma tid som nu, så det gäller att va tidigt ute. Dock svårt med tanke om man ska följa en försäsong i hockey och kanske inte vet exakt vecka förens typ nu.

Japp inte många båtar som går, jag har börjat jobba igen så kommer bara ta fredagen ledigt men har tänkt ta båten som åker på kvällen så man är i Visby vid midnatt natten mellan tor-fre, bokar förmodligen vid löning.

Jag och flickvännen funderar på att ta husbilen och köra över under helgen (torsdag/fredag-söndag). Hade varit skoj om det hade gått att styra upp en liten forumträff eller liknande i samband med en av matcherna.

1 gillning

Vi bokade betydligt senare ifjol och det var även då den där jävla färjan pajade.

Men platsbokning är ett måste

1 gillning

Har tänkt ställa bilen i Oskarshamn, vet du vad långtidsparkeringen kostar?

Är det inte smidigare (och billigare?) att ta flyget över?

2500 för flyg t/r, 1000kr med båt (utan bil). Snabbare absolut men inte billigare.

Vi är iaf tre tappra från Dalsland så om nån vill mötas upp o svinga öl så är vi gärna på. Hör av er!

3 gillningar