Här tippar vi HVs matcher

Tämligen säker på att det blir 5-2.
Davidsson hänger upp samtliga (även växjös mål)

Idag kan vi tala om ketchupeffekt!
8 - 1 till HV. Man slöar till och släpper in ett vid ställningen 6 - 0, sen gör man två till.
Skicka tipsvinsten tack!! :smiling_imp:

HV- VLH 6-1 (1-1, 4-0, 1-0)
Nilson, Davidsson, Fälth, W Karlsson, Fantenberg och Krog står för målkalaset i ordning. :slight_smile:

3-1 seger

Härlig start med hela 22 tippare och fler ska vi bli.

Forza HV71 och alla BLÅA FANS och nu ska vi visa hur Riktig hockey ska liras :slight_smile:

Usla tippare haha…jag var ju snäll och trodde på 2-1 (Inte här) men nejdå, alltid ska de överaska negativt mot det skitlaget.

Jag gillar poängsystemet man kör på hockeysnack. 1 poäng för rätt lag som vinner. Tex jag tror 3-1 till hv men de vinner med 5-2. 4a poäng för rätt resultat och rätt vinnare. Tex jag har 5-2 till hv och de blir de. Sen kör man där på extra poäng om man tippar kryss. Men där tippar man alla matcher i elitserien och allsvenskan. De behöver vi ju inget system för eftersom vi alltid tror och kräver att hv skall vinna.

För att det ska funka i längden är nog ett så enkelt system som möjligt bäst.
Målgörare blir nog också överkurs att tippa. Samt poäng för rätt vinnarlag meningslöst.

Ett alternativt är att man tippar resultat samt första målskytt.
Vid rätt resultat inkasserar man 3p. och vid rätt 1a målskytt får man 1p. Alltså man kan fortfarande få 1poäng för första målskytt även att man tippat fel resultat.

Då lär det åtminstone delas ut något poäng per match men fortfarande enkelt och smidigt att uppdatera poängligan

Ett annat alternativ är att man endast tippar antal mål HV gör, och lika många poäng får man vid rätt. Optimistiskt tänkande uppmuntras :laughing: Kan bli småkul om någon skräller in en 8poängare

Håller med dig att det måste ju vara lite smidigt.
Det fetmarkerade köper jag och sen är det upp till var och en att köra en målare.
Skulle höja tippningen helt klart och även poängskörden till mig :unamused:

Sista matchen inför Karjala Cup mellan SAIK-HV71 slutar 1-4 (0-0, 1-1, 0-3)

Målskyttar HV71:
Nilson
Fantenberg
Rakhshani
Carlsson

Målskytt SAIK:
Petterström

Det känns som att här blir det rejält med pisk för HV.
Men jag måste ju tippa med hjärtat.
4-2 tror jag och Hvs första skytt blir William Karlsson.

Pawhlen o cadaza.
Ska ni börja fuska nu då matchen är imorgon eller söker ni handikapp?

Forza Pawhlen o cadaza :stuck_out_tongue:

bara tidiga med våra tipp :wink:

Jag tror att det blir en väldigt målrik match idag.
Tippar: 5-4 seger till HV71.
Målskyttar: Jason Krog x2, Marcus Nilson, Elias Fälth & Anderas Jämtin.

Hv vinner på straffar för första gången denna säsongen.! 3-3 slutar matchen efter 60 minuter. Våra mål görs av: Rhett, Fasth och Fälth.

Två av ligans offensivaste lag ställs mot varandra, hjärtat säger 3-6 men hjärnan drar ner siffrorna till 1-3… Följer nog det första så idag blir det 3-6!

Målskyttar:
Rakhshani (som var ruskigt dålig senast enl mig)
Carlsson
Fernholm
Fasth
Fälth
Jämtin* (Nilson)

Skellefteå:
Lindberg
Holloway
Vesce

Tuff match idag… Den tuffaste matchen man kan spela i grundserien lär vara Skellefteå borta, men Hv är seriens bästa bortalag och jag tror och hoppas att man studsar tillbaka idag o man vinner med 3-4. Tror wesslau vill revanschera sig efter förra matchen när han släppte in tre mål på 18 skott… Nu hoppas jag bara att få se Jämtin ikväll…

Idag står HV inför en otroligt svår uppgift, hjärnan säger 4-1, hjärtat säger 2-2…Tror tyvärr inte HV fixar poäng idag, mitt tips blir 3-1, tröstmål av Ledin

Finns ingen regel uppsatt när man får börja tippa :wink: . Och man får väl inte tippa lika eller? Så ditt tips lär hamna på 4-14. Grattis!! :wink: :laughing: