Här tippar vi HVs matcher

[b]Drar igång en ny tråd där vi tippar på rätt resultat. Självklart kan man tippa
varandras resultat och kommer att hålla poängställningen uppdaterad efter varje match.

Vi startar ikväll (sorry Timpan) med HV71-Växjö och själv tippar jag 5-1.

Varmt välkomna med era resultat alla Blåa Män och Kvinnor :slight_smile:

mvh sir Ward[/b]

Svår match att tippa, HV har gjort 2 kanonmatcher mot Modo och Lhc, men hade otroligt svårt för Lakers förra året.

Tror på 4-1 till HV, sliter alla som sist så blir det vinst!

Kunde ju startat denna för två omgångar sedan… :wink:

Som jag skrev i HV71-Växjö så blir det idag 7-1!

Mål av Nilson, Fasth, Wille Karlsson, Petrasek x2, Ledin och Krog!

Som jag skrev i matchtråden: 3-1 till HV71.HVs målskyttar: Fernholm, W Karlsson och Strandberg.
Lakejernas målskytt Moran.

Bra idé Warden! Jag har lagt den så den alltid är högst upp här, då den här tråden gäller över hela säsongen!

Själv tippar jag 5-1 i kvällens match. Till HV givetvis.

Målskyttar: P.Carlsson, Rhett, Fälth, Nilson, Ledin…

Skall för ovanlighetens skull tippa, 2-0 till HV!

4-2

Lirade innebandy igår och den matchen slutade 5-2, så i kväll blir det samma resultat :slight_smile:
Vem som gör målen är omöjligt att gissa men såhär kommer det att sluta, Fasth x2, Davidssons kedja x1, PC x1 och W.K x1

Jag känner att jag måste “steppa upp” lite och dra till med säsongens första rätta tipp.
Efter att ha räknat ett tag så kom jag fram till att Växjö bör göra antingen 1 eller 2 mål och släppa in 2-3 mål. HV71 å andra sidan bör göra 3-4 mål och släppa in 1-2 mål. Dessa siffror fick jag fram efter att ha räknat på antal gjorda/insläppta mål denna säsongen samt de sex senaste matcherna mellan HV71 och Växjö.
Dessutom så har HV71 snittat 3,6 gjorda mål samt 2 mål insläppta mål per match de fem senaste omgångarna. Växjö däremot har snittat 1,6 mål framåt och 1,8 mål bakåt. En återkommande siffra för HV71 på hemmaplan är 4 och för Växjö så är det 2 och 3 (på bortaplan).

Med allt detta i baktanken så väljer jag att tippa följande: 4-2 seger till HV71.
Skulle gärna vilja gradera med 3-2 och 3-3 men det går ju tyvärr inte.
Målskyttar för HV71: Jesper Fasth, Jason Krog, Patrik Carlsson och Elias Fälth.
Målskyttar för Växjö: Dennis Rasmussen och Tomi Kallio.

Hv´s fina spel från i tisdags sitter kvar, och det blir en slakt. Hv gör mål i PP och håller tätt i BP(Såklart). 5-1 tippar jag. En match som jag verkligen hoppas att Davidsson kan dominera med några assist, han skulle behöva det.

Och vad delar du ut för pris då Warrden? Klapp & Klangs gamla bananpris eller pizza från Georges? :wink:

Tror det blir en tajt match. Dock blir det vinst och Wesslau håller nollan. (Hoppas att det är han som står nu)
3-0 till HV!!

Kul tråd… ! Jag tror på 5-2 i kväll . . Målen för Hv gör : Fälth, Rhett, Fasth , Davidsson och Ledin. .

Skulle vara bra om vi kunde komma fram med ett poängsystem.
Det skulle exempelvis kunna se ut något i stil med detta:

1 poäng - Tippat rätt lag som vinnare.
10 poäng - Tippat rätt resultat.
25 poäng - Tippat rätt resultat samt målskyttar för HV71.
30 poäng - Tippat rätt resultat samt målskyttar för båda lagen.

HV71 - Växjö 4 - 0

(#8 Rakhshani, #18 Fasth, #22 Petrasek, #71 Karlsson)

3-2 efter förlängning

Målskyttar HV:
Fantenberg, Krog, Carlsson

@ dekman, tack för att du lägger tråden högst upp.

@ Jompii, vi får utarbeta något enklare regelverk allt eftersom, bara det inte blir
allt för rörigt. Vart lite och göra på HVfantastens tid men samtidigt kul :wink: Kom med förslag allihopa.

@ cadaza, vinner du så ska jag personligen fixa en onepiece till dig med valfria autografer.
Kravet blir dock att du måste bära den vid varje match(om du kommer in) :unamused:

4-1 till HV! :mrgreen:

HV71-Växjö 4-1
Nilsson, Fälth, Dyk, Petrasek

HV71 vinner en tajt match med 3-0 mot Växjö

Målskyttar: Strandberg, Fasth och Petrasek

4-1

Rhett
Krog
Kolan
PC