HV-Dagen: HV71 - Rögle BK

Totalt sett från försäsongen så har vi blandat dåliga matcher med bra matcher, så jättesvårt att säga vart HV står tills SHL drar igång. Man har spelet riktigt bra mot topplag och sämre mot lag som Rögle och Finska lag. Tycker man har visat att det finns en bra hockey i HV de matcher man faktiskt spelar den hockeyn. Kanske inte funkar mot Rögle? Eller så var man fokuserad på att komma hem och följa valdagen? Prestationsångest inför hemmapubliken? Ingen som vet förutom laget själva. Hoppas bara att vi får tillbaka lite förstärkningar lagom till SHL drar igång och man checkar in lagom till dess med det spelet man visade upp mot Färjestad och första matchen mot Rögle.

Fy fan. Nollade hemma i en trött träningsmatch mot Rögle. Avgå alla. Vi åker ur. :unamused:

Alla sjuka, skadade och utlånade var med på isen idag va…?

Tråkigt bara att man gör så dålig reklam för sig själva. Hade med mig mina fotbollstokiga grabbar, fem och sju år gamla. Hade hoppats att de skulle bli lika intresserade av Hv som deras pappa är, men de lär nog inte vilja gå på hockey igen på länge…

Laget såg väldigt nedtränat ut idag. Förmodligen har man kört på stenhårt efter Finland för att släppa lite på träningen nästa vecka. Så denna förlusten bryr jag mig inte ett skit om.

Men några observationer:
-Ytterell ser väll inte så bra ut (dock kanske man ska ge honom 10 matcher i SHL). Han är bra att ha när Andersson är skadad och Fehervary är i USA.
-Joakim Andersson får oförtjänt kritik. Han är exakt den typen av center HV vill ha i sitt spelsystem. Man vill ha defensivare centrar så yttrarna kan våga gå hårdare framåt. Därför har man Ljungh, Andersson, Bengtsson och Gustafsson som center uppställning då alla blir friska. Mer offensivt lagda centrar som Ejdsell och Ulla hamnade ute på kanten förra säsongen, då de inte passade i systemet.
-Målvakterna är ok. Tror både Felix och Gunner kommer vinna några matcher åt HV denna säsong. Bra att ha 2 bra målvakter ifall någon går sönder.

Men mer för att fokusera på matchen idag så ser man hur lidande HV blir när ett par spelskickliga backar är borta. Då slås inte passen på forwards i fart och man är tillbaka i förra säsongens synder. Det får hela spelet att se trött och förfärligt ut. Så väldigt viktigt att Andersson är tillbaka på lördag.