HV-Dagen: HV71 - Rögle BK

[b]Schema för HV-dagen 2018:
På söndag är det dags för HV-dagen igen! Planera in en heldag i Kinnarps Arena:

11:30 Arenan öppnar
12:00 HV71 Dam - MODO Hockey (efter matchen autografskrivning i Guldbaren)
16:00 HV71-Rögle BK (efter matchen autografskrivning utanför Guldbaren)

Dessutom: – Pannkakskaos för 35:- mellan 12-16 (Cezar, Big Ice och Zone)
– Hoppborg – Ansiktsmålning

Fri entré! Välkomna![/b]

[size=150]FORZA HÅÅVEE BLÅÅ!![/size]

Stort tack återigen Macce. Du är överstyyyv och det vet du.
Finns på plats med junior Ward. Vore jävligt kul och träffa några
Hardcore fans.

OBS. Gäller inte Dekman och Diabolics. Båda två åt senast upp alla pannkakor och
studsade senare sönder hoppborgen, hand i hand.
Jag och Robert fick, efter långa tunga
samtal lösa ut pojkarna. Tydligen enbart bann på käket enligt Johan Freijd, HV71

:laughing:

Sjukt sugen på att ta mig från falköping till Jönköping idag med mina söner, 4 och 5 år gamla. Hade med dom på ispremiären och kollade läget och de tyckte det var spännande att titta, dock bara i en halvtimme. Frågan är om det ens är någon idé att tänka tanken att komma och kolla eftersom vi kommer behöva vara där så sent som möjligt, för att hålla kidsen hyfsat i schack. Finns det ens plats då tro? Har jobbar varje år det varit Hv-dagen, så aldrig någonsin upplevt just den dagen på plats. :unamused:

Det är bara att gå dit, det brukar inte vara helt fullt och folk kommer och går. Men man kan ju aldrig lova något.

Tack!

Gällande matchen så har jag inga större förhoppningar. Matcherna på HV-dagen brukar ofta vara riktiga sömnpiller.
Jag kan inte minnas den senaste matchen på HV-dagen som faktiskt var riktigt bra. Men jag blir gärna motbevisad.
Det viktigaste idag är inte resultatet utan att vi undviker skador. Gärna även att Wännström får näta.

Angående matchen så tycker jag vi se pigga ut i skridskoåkningen. Men de är väl just bara de som varit bra i första perren. Ska vara glada att Rögle inte gjort nåt mer mål. Då dom skapat mer heta målchanser än hv. Dock så imponerar inget av lagen särkilt mycket.
Vi hade ett pp där vi flyttade pucken rätt snabbt men skapade inte några heta lägen.
Gillar det jag sett av Anton Heikinen hittills. Finurlig spelare som verkligen går in 100 % i allt. Visar att han vill vara med.

Ytterell ytterst nära att ge Rögle ledningen med en riktig indianare…

HV är…verkligen inte bra…Rögle leder 0-2, Hv-dagen bjuder på dåligt spel…som vanligt.

Nä jagvkan inge komma på en enda farlig målchans vi skapat på två perioder.
Spelarna verkar vänta på premiären.
Måste dock säga att Lehtonen, helvete va bra han är.

Han kommer bli oerhört viktig för HV. Men han är en av få som verkar vilja spela idag.

Lehtonen ser ut som en NHL-förstärkning av toppklass i jämförelse med resten av spelarna i laget den här matchen. Lehtonen är riktigt bra men han ser extremt duktig ut när resten av laget spelar som ett gäng krattor. Både Pilut Brännström Almqvist Borgman mfl har spelat på ungefär samma nivå som Lehtonen.

Inget tryck alls i benen idag, Klena förstaskär och långsamt glid, dålig tajming, Man vågar inte utmana med kraft och tro som Rögle gör om och om igen, Sitter mycket i huvudet idag tror ja, Man vill vinna och blir rädd och ängslig istället för att släppa loss och ha kul som Lawrence brukar säga.

Isac Brännström spelar som en av de smartaste i HV just nu, hittar lösningar.

Ytterell är en värvning som jag kommer ifrågasätta tills den dagen kontraktet rivs…

Att spelet ser ut såhär en vecka innan premiären gör mig väldigt orolig.
Vi skapar absolut ingenting idag. Två spelare stack ut.
Lehtonen- grym är han
Didrik Strömberg- oj va de smäller när han är på isen.
Övriga får underkänt o de grövsta idag.

Skall tilläggas att Rögle inte var särskilt jävla bra.

Tror både HV och Rögle kommer vara topplag i år om man spelar det spel man kan spela varje match.
HV är inte ens i närheten av det idag.

Håller med så in i helvete. Vadfan kan inte Hult svälja stoltheten för o riva kontraktet med Yttrel för?
Han kommer inte bli bättre än såhär.

Bedrövligt inte kunna tända till ordentligt inför så mycket folk i genrepet. Vadfan är problemet? Det ska vara en ära att skrinna ut iklädd vår tröjja i Kinnarps. Spelglädje? Engagemang?

Alla vi HV-fans är ju helt övertygade om att vår målvaktssida ser sååå bra ut men lite mer opartiska s.k experter är ju mer tveksamma.
Att den är OK och klart bättre än PW är nog alla överens om. Men toppklass? Nja…viktigaste posten i ett lag. Där vill jag gärna se en 5-stjärnig ( med SHL-mått) målvakt, varje gång vi vunnit guld har vi haft en målvakt utav toppklass.
Jag säger INTE att målvaktssidan är för dålig för att vi ska kunna vara ett topplag, bara att det inte åtminstone för mig känns så givet.

Jag undrar utöver Yttrel vad som pågick i Hults hjärna när han kom på att värva Joakim Andersson? Han värvades ju in som en topp 2 center såklart. Hur tänkte man här? Han skall också få ett antal matcher innan den definitiva motrosågen men för mig känns centersidan som ett frågetecken inför säsong. Och alla framgånsrika lag brukar ha en gedigen centeruppsättning.
Där är vi inte i klass med FBK, DIF och nåra andra av dom förväntade topplagen. Tyvärr!