HV-tippet 25/26

Ny tipptråd, kör hårt!

4 gillningar

Tippar vi enkom resultat eller hur skall tipset gå till? Och vem är kassören vi swishar till?

Om man hiar sig lite så kommer information under dagen. :sweat_smile:

3 gillningar

Då var det dags igen!
HockeySveriges mest prestigefyllda tävling (SM-guld är väl inget i jämförelse…).

Reglerna blir som tidigare år, med 5p för rätt resultat och 2p respektive 1p för poänggivande spelare.
Med andra ord, tippar du rätt resultat så får du 5 poäng. Gör spelaren du har tippat på mål så får du 2 poäng, 2 mål ger 4 poäng osv. Samma sak med assist fast där gäller 1 poäng per assist. Tippet ska vara inne senast vid matchstart. Startas matchen vid 19:00 så ska tippet vara inne senast 18:59 enligt forumtid. Resultatet som gäller är efter ordinarie tid.
Jag går efter Swehockey.se när jag kontrollerar resultat. Resultatet postar jag i tråden som senast någon dag efter matchen.

En stor ändring inför den här säsongen är att vi kör med en insats för att köpa ett gemensamt pris.
50kr per person. Vill man vara med och tippa ändå så går det bra men man är inte med och tävlar om det stora priset då.
Tanken är ju att vi lägger en tjusig matchtröja i potten, kanske något mer beroende på mängden deltagare. Deadline för att vara med som betalande deltagare blir vid juluppehållet. Då kan man inte köra gratis fram till sista sekund för att se om det går och sen pynta in och vinna.

Eftersom det är lite svårare att se klockslag i det här forumet så ser jag gärna att ni inte väntar till sista sekunden med att lägga ert tips. Likaså om man ändrar sig. Gör ett nytt inlägg istället för att redigera det gamla. Är det flera inlägg från samma person så utgår jag från att det senaste av dom gäller.

Vinnaren koras efter sista grundserieomgången. Personen med flest poäng då vinner. Skulle det vara lika kommer jag att gå på flest intjänade poäng i sista omgången. Är det fortfarande lika så blir det näst sista omgången osv…

Och så en sista sak. Eftersom en del inte skriver ut vilken match det rör sig om så kommer jag inte att räkna dom tipsen. Det ska heller inte vara en gissningslek vilken spelare som menas.

Var tydliga, var tydliga, var tydliga. Ok??

Jag kommer vara extra nitisk med att reglerna följs i år

Vill man vara med och tävla om priset så skickar man ett dm till mig.

Lycka till!!

9 gillningar

HV-Örebro

4-2

Luoto

1 gillning

Hv-Örebro 5-2

Ang

HV71 - Örebro 3-2

Ang

HV - Örebro

4-0 Hepponiemi