HV71 smyckning i stan

Har en liten kul ide som jag tagit från IFKGBG det är att göra stan till HV staden genom att sätta upp flaggor halsdukar m.m för att visa att det är HV71 som gäller. detta funkar sjukt fint i GBG se faktiskt riktigt trevligt ut

Bara ett förslag och en kul grej.

Kul ide! glöm inte att lägga upp bilder på dina alster. Ska själv försöka bidra med något!

Nåt vi öht är ganska dåliga på i Sverige tycker jag. I många andra länder ser man ofta vimplar, flaggor, halsdukar etc hängandes ut genom fönster för att visa “här håller vi på…”. I jönköping har jag sett typ två flaggor/halsdukar… ja, när vi inte firar guld vill säga. Vore trevligt om man kunde få det att bli en trend :slight_smile:

Tänk vad härligt att gå genom stan en matchdag och det hänger hundratals HV-flaggor/halsdukar ut genom fönstrena och från balkonger! Jag tror jag ska börja med det :slight_smile:

Jag tror på iden. Kom på att vid Emet som var nu i sommras var jag hos släkten i tyskland och där kan man säga utsmyckning hela huset var i tysklands färger och så var det även runt om i byn och städerna. Mer sånt fast i hvs färger. HV flaggorna är ju inte dyra att köpa

Själv har man alltid en HV-flagga hängades på väggen när det är säsong för det. Tyvärr bor jag lite ut på landet så alla får ju inte se detta vackra märke.

Gillar halsduken ni har tagit fram och den lär införskaffas =). Håller med dig Hagelvik för mycket andra lag m.m som sitter uppe på stolpar och diverse ställen. Det finns redan ett lag i staden och det är HV71

Våra bussar har sina vimplar på. Men helt klart så borde det vara ett större utbud av reklam och flaggning utav matcherna.
Men typiskt svenskt så ska majoriteten gotta sig och dra nytta utav när man vunnit ett SMguld. Vi får väl be gubbarna som tillhör Hallby som brukar fixa julbelysningen i city att fixa detta pyntet.

Här kan ni läsa lite mer om GBG-initiativet:
facebook.com/events/183392028446289/

Och här är det bästa som gjordes!
gp.se/sport/1.39332-gaisgarden-malad-blavit :wink:

Bra idé!

Ska börja hänga ut min tröja och halsduk på matchdagar helt klart

Jag funderar på att offra en halsduk eller mössa på statyerna som finns. De måste också få visa vilka de håller på. Någon som har koll på vad det finns för statyer i jkpg?

Jag vet att det finns ett huvud vid en före detta rabatt vid juneporten. Kanske skulle en mössa passa där.

Fler statyer?

Finns massa statyer av olika storlekar lite överallt. Ta en promenad i parker och på torg vetja! :slight_smile:

gärna i smyg så slipper ni få blåljus och blåklädda farbrorn efter er :wink:

Kan dock inte tänka mig att det nånstans är olagligt att sätta en mössa på en staty :wink:

Om det skulle vara det kan man kanske skylla på en viss dekman på HV-forumet :wink:

gärna med en bild av avataren dessutom :laughing:

Går det posta bilder direkt i sitt meddelande här?

Jag kan posta en bild sen när jag smyckat ut en staty, ska bara hitta en i närheten. Måste dock köpa en ny halsduk vill inte offra min jag har med Kjellbergs autograf på och allt…:wink:

Dessutom är det matchdag idag…hoppas alla som vill hänger ut sina grejer utanför fönstret/i flaggstången/påbilen etc etc

Måla en snygg flagga själv :wink:

Självklart är det lagligt att ha HV-flagga i flaggstången. Du får hänga upp i princip vad du vill - ja så länge det är din flaggstång vill säga :wink: