HV71 som f.d. elit-organisation

Ja men precis. Vi är där.

Vi stänger här, tänker jag. Fokus på det som är framför oss.

2 gillningar

Nu ska jag säga vad jag tycker är konstigt.

Jag tycker det är konstigt att en organisation som ska tävla på elitnivå presterar på rekordlåg nivå och ingen inom organisationen brinner av fullständigt. Består alla spelarna i laget av konsensus-skallar i stället för vinnarskallar?

Det borde vid det här laget börjat läcka missnöje till journalister.
VI borde börja se spelare som slår sönder sina klubbor i ren frustration.
Vi borde börja se myteritendenser mellan coach och spelare på isen.
Att inte coachen bubblar av ilska.

Jag tror faktiskt att jag finner den känslolösa flatheten mest alarmerande i en elitorganisation. Ingen som brinner för att vinna till vilket pris som helst.

14 gillningar

Kanske ett bevis på att det är för få som brinner för HV, vi har ju alla höjt ett varningens finger för legobygget.

Kanske kan vi se Brännström slashing som ett tecken på det du efterfrågar, Tedenbys frilägen och Franssons mål. Några som faktiskt syntes i den bleka massan av plast.

1 gillning

Ombyggnationen var nödvändig. Det var rätt att göra sig av med de spelare man gjorde sig av med.

Det som inte blev rätt är att man ersatte de spelare man behövde göra sig av med, med spelare som är ännu sämre eller som ännu mindre passar ihop med varandra. Detta var vad jag trodde i det närmsta en omöjlighet, men Björn Liljander överbevisade mig när jag sa att det inte skulle finnas en sämre sportchef och större katastrof för hv71 än nubben.

3 gillningar

Nja, en SC som ger Tikka ett kontrakt över tre år med den lönen står i en klass för sig.

3 gillningar

Och ändå är han bara näst sämst. :joy:

1 gillning

Smaken är som baken.

1 gillning

De spelarna och ledarna finns inte kvar. De är utsorterade eller har inte fått chansen. Skickats iväg. Vi har dussinlirare utifrån istället.

2 gillningar

Lägg ner föreningen

1 gillning

Hade du velat ha en Jakobsson eller Nubben som kommer ner och kör hårtork i omklädningsrummet?

I en välfungerande elit-organisation ska det inte behövas. Det ska i princip kunna vara självreglerande av de ledande spelarna. Om inte av spelarna, ska coachen klara av att modulera gruppens energinivå.

Haha! Har läst intervjun med Nylin nu :joy:

Så här tolkar jag det i korta ordalag;

Nylin drar sitt svär för BL. BL drar sitt svärd för blomman och blomman som är tuffast av dom alla drar sitt svärd för alla som är connectade.

Dom tre musketörerna.

Sen att allt går åt h-te är fullständigt ointressant för dessa herrar för dom lever i sin sagovärld där dom med dragna svärd slåss mot troll och drakar och räddar prinsessor.

Vi har nu officiellt gått från cirkus-HV till sago- HV

8 gillningar

HV är ingen elitorganisation. HV är ett experiment som ett gäng utbölingar har kapat och dom kunde inte bry sig mindre om hur det går.

Om vi vill ha en förändring och rensa ut dessa element ur klubben så måste vi ta saken i egna händer.

Ingen kommer sparka någon. Ingen kommer avsätta någon. Ingen kommer att ta ansvar för nånting.

Så vill vi ha en förändring så måste vi bokstavligen och handgripligen åstadkomma den själva.

3 gillningar

Hur tänker du? ”Nu är det väl revolution på gång. Jag tycker att väntan börjar bli lång.”

1 gillning

HV slet ut mitt hjärta och pissade på det för rätt många år sedan. HA gav någon form av nytändning då hela vår existens berodde på den säsongen men det kändes ändå tungt. Familjemedlemskapet har inte förlängts sen de inte skickade medlemsbrickor till oss.

Jag kommer alltid att älska HV men det har gjort ont länge nu. När pajasar som nubben, blomman mfl kommer in blir det än svårare. Kommer ändå älska HV bara att jag har så svårt för dom som representerar oss.

En dag kommer vi kanske tillbaks.

1 gillning

Ja, och vi behöver tillbaka till de som lever och andas HV71 men som också har kompetens, rätt kravbild på sig själv (från sig själv och andra) och på andra men där vi har glädje och gemenskap, lex HV71 anno 2004-10. Idag ser vi aldrig motsvarande videor från HvTv där spelarna har kul ihop som Ledda, Pettan, Liket, Snöret osv. Tror det är livsviktigt för framgången. Ha kul ihop.

1 gillning

Byt namn på tråden till “HV71 som hobbyförening”…

1 gillning

Jag tycker man ska heta ”HV71 - Särimner”! Klubben som återuppstår varje dag, bara för att bli slaktade av en ny motståndare varje kväll.

7 gillningar

Vad tror ni?

Vad är problemet.. problemen?

Säkert missat några bra options…

• Fel roller och istid : Spelare används i roller de inte trivs i, till exempel offensiva spelare i defensiva uppdrag eller tappad PP-tid.
  • Spelsystemet matchar inte truppen: Systemet kräver spelartyper som laget inte har, exempelvis dump-and-chase med en lätt och kreativ trupp.
  • Spelsystemet håller inte för SHL.
  • Coachingfilosofi: spela inte fel Rädsla för misstag gör att spelarna blir passiva och slutar spela för att vinna.
  • Special teams underpresterar :Powerplay fastnar, boxplay blir passivt och reaktivt.
  • Målvaktsspelet: Låg räddningsprocent påverkar hela lagets trygghet och speluppbyggnad.
  • Rekrytering och profilsättning Laget har för många spelare med liknande egenskaper och saknar tydliga roller.
  • Kultur och normer i laget: Låg psykologisk trygghet gör att spelare undviker initiativ och kreativitet.
  • Intern kommunikation och ansvar: Otydliga roller och ansvarsfördelning mellan ledning, sportchef och tränare.
  • Miljö runt laget (media och fans) : Hårt yttre tryck kan skapa försiktighet och överanpassning.
  • Träningskvalitet och matchförberedelse :Träningsmoment speglar inte matchkrav, scouting används inte tillräckligt effektivt.
0 röster

fan. jag vill välja allt utom näst sista,… :enraged_face:

3 gillningar