HV71-spelet

Hej!

Under 2017 tillverkade vi (Boxplay AB) ett sällskapsspel i Skellefteå som heter Skellefteå AIK-spelet. Det fick oerhört bra genomslagskraft och blev en storsäljare i Skellefteå under december.

2018 siktar vi på att skapa spel till fler lag, bland annat HV71 och för att spelet ska bli så bra och genuint som möjligt skulle jag vilja komma i kontakt med en supporter med stort intresse för HV71 och som har kunskaper som sträcker sig över tid.

Spelet är inte ett renodlat kunskapsspel, utan det syftar till att samlas tillsammans för att snacka hockey, minnas trevliga (och mindre trevliga) stunder. Kort sagt öka hockeyintresset kring HV71.

Känner du att du är rätt person, som sitter inne på mycket kunskap/intresse får du gärna höra av dig här via pm, eller maila på info@boxplaygames.se. Alternativt om det finns någon annan som du tänker på, får du gärna sätta honom/henne i kontakt med mig.

Vill ni veta mer kan ni gå in på www.boxplaygames.se och titta. Bortse då från att det spelet är ett Skellefteå AIK-spel, utan visualisera det som ett HV71-spel.

För dig som orkat ta dig igenom all text önskar jag att du kan svara här i tråden på vilka du tycker att HV71:s 4 största profiler genom tiderna är? Helst från olika epoker. Fyra spelare kommer nämligen att vara spelets fyra spelpjäser.

Tack / Joakim

Stefan Liv är en av de fyra. Om inte kan man lägga ner :wink:

Esa keskinen.

Fyra profiler: Stefan Liv, Johan Davidsson, Esa Keskinen, Fredrik Stillman.

Säga vad man vill om Lance Ward, Per Ledin och Andreas Jämtin, men stora profiler var dom definitivt. Kanske inte dom bästa spelarna eller dom som har bidragit mest under lång tid, men någon av dom skulle kunna vara kul som en lite “elak” pjäs.

Våra två största profiler är så klart Johan Davidsson och Stefan Liv. Inget snack där.

Övriga kandidater: Fredrik Stillman, Pelle Gustafsson, David Petrasek och Esa Keskinen.

Det är väl bara att titta i taket och välja Stefan, Johan, Pelle och David (Stille o Örnis får vara avbytare).
Större profiler kan man inte hitta i HV.

Jag får ju säga Jan ”Bergan” Bergstrand, Kari Eloranta, Stefan Liv och Johan Davidsson.

Bubblare: Owe Thörnberg, Fredrik Stillman, Esa Keskinen, Per Gustafsson. Men de är från samma epok. Ovanstående är lite mer från olika epoker.

Tack för alla svar! Jag förstår att de största spelarna är de som hänger i taket, men det senaste svaret kommer från olika epoker och de spelarna var störts under SIN tid.

Nästa fråga: Vilka är era största rivaler? Även där vill jag att ni tänker över en längre tid.

Linköping, Färjestad, Frölunda.

Färjestad!

Ska man se lite mer historiskt så var det häftiga rivalmöten mot Troja-Ljungby på 70-80 talet.

Håller med dig shitkicker, men du “glömde” Pekka Marjamäki.

#47 LANCE WARD, Esa Keskinen, Johan Davidsson och Stefan Liv. Valde senaste epoken.
Rivaler: Färjestad, Färjestad och återigen Färjestad. (borde ju vara en självklarhet)

Här är mitt svar tveklöst Färjestad! Som avlägsen tvåa kommer nykomlingarna Linköping.

Som rival förtjänar Brynäs ett litet hedersomnämnande för de två finalserierna som båda avgjorts till HVs födel i sudden i sista avgörande match. Kanske borde vi sätta upp en staty av Johan L i någon lämplig rondell i Gävle…

Det här spelet skapades i första hand för att öka intresset för hockey. Men det finns spel som inte bara är roliga utan också lönsamma för dig. När jag klickade in på slots-pa-natet.se fick jag veta en hel del om svenska spelautomater på nätet. Redan under de första dagarna började jag tjäna pengar, och jag rekommenderar alla att prova.

Färjestad definitivt. Den föreningen som liknar HV mest sett till organisation och sportsliga resultat i modern tid. Lägg till x antal heta final-och slutspelsfajter. FBK är definitivt laget man vill slå i en final.

Verkar vara ett riktigt kul spel. Årets julklapp känns rätt given.

Var köper jag det?

Är det fortsatt aktuellt? Ser att tråden startades 2018… Undrar oxå var man hittar spelet om det finns att tillgå nu…

Haha, vafan. Var övertygad om att detaa var något nytt när tråden uppdaterades… :laughing: