Jag fortsätter debatten här från Nubben tråden angående klagomålen på klagandet.
Jag vill inflika att det eventuellt finns ett korn av sanning i det Andreas Davidsson säger.
Ja, det var klumpigt uttryckt och han fick det att låta som att kritik är förbjuden vilket ju är befängt. Kritik är viktigt och fansens åsikter är viktiga.
MEN… jag ser ändå att han har en poäng i att Monten hade en tuff situation från början om han nu inte lever i en Faraday’s bur och är isolerad från allt som sägs i media och på internet.
Jag tror inte att det är enbart därför det gick dåligt nödvändigtvis utan det får nog Monten mest ta på sig själv men det vore naivt att tro att det var en speciellt gynnsam situation att verka i från början.
Där menar jag att vi med vår, visserligen ibland träffsäkra men ändå obönhörligt dräpande, repetitiva och ofta icke -konstruktiva kritik, som ju sker på ett öppet publikt forum har ett visst ansvar. Det kan inte uteslutas att det som skrivs här har en negativ inverkan på arbetsmiljön i HV71.
Detta gäller i även andra personer i föreningen som ju, till skillnad från i andra föreningar, har en individuell tråd dedikerad åt att nagelfara, och när det går dåligt att lasta på med obönhörlig kritik dagarna i ända.
Jag menar verkligen inte att man inte ska få kritisera men tillslut har man ju framfört kritiken och då räcker det ju liksom. Vissa verkar ju ha gjort det till sitt livs mål att driva folk ur föreningen.