HV71fans.se

Hej på er, och tack för ett finfint forum!

Även om jag inte skriver särskilt mycket så kommer jag in och läser här flera gånger om dagen och det är en sak jag stör mig på med detta forum som var bättre på hv’s officiell. Det är att trådar där man har olästa ina. lägg är rödmarkerade, vilket är jättebra, men de förblir röda till man aktivt klickar på tråden. På officiella forumet räckte det att man gick in på forumet för att rödmarkeringarna skulle “nollställas” till nästa gång.

Ett exempel: Jag går in på hv’s officiella forum och ser att det är fem trådar som är rödmarkerade, alltså fem trådar där det finns nya inlägg sen senast jag var inne på forumet. Av dessa är det två trådar jag är intresserad av så jag klickar således på dessa och läser de nya inläggen. Nästa gång jag kommer in på forumet är inga trådar rödmarkerade, även att jag aldrig gick in och läste de tre trådarna jag inte var intresserad av. Mkt bra!

Idag går jag in på detta forum och ser att jag har olästa inlägg i tråden “HV71”, men detta är för att jag aldrig läst de senaste inläggen i “Tråden om #16 Tommy Kristiansen” som skrevs för länge sen och som jag inte har något intresse av.

Kanske en petitess, men kan man göra så att det blir mer likt officiella forumet, så det räcker att gå in i tråden “HV71” för att alla trådar så räknas som lästa?

En sak som vore ni borde lägga till är en länk till HV71s hemsida här på forumet.
Oftast går jag in på forumet och sen är det skönt att på ett smidigt sätt ta sig till HVs hemsida för att se om det hänt något nytt :slight_smile:

Ok, tack för svaret! Då ska man bara komma ihåg att klicka där innan man lämnar forumet varje gång. Långt ifrån optimalt, men det funkar väl antar jag…

Bra synpunkt! Jag har inget med IT biten att göra men ska ta upp det med dekman.

Fortsätt med inputs och kommentarer, det är det enda sättet vi kan göra saker och ting bättre.

EDIT: Finns ju faktiskt en tråd med Hv71 länkar, ett par trådar nedanför denna tråd. Tur att jag hänger med :slight_smile:

Jag menar mer typ en länk längst upp på sidan.
På det förra forumet fanns det en länk under Rubriken längst upp (alltså “HV71s inofficiella forum”). Den använde jag flitigt för att ta mig till HVs hemsida. (Eftersom forumet såklart är viktigast och prioriteras före HVs sida :smiley:)

När får vi se lite nytt på forumet som tex design ?

Forumet är knappt 10 dagar gammalt :wink: inget hände med HV71s forum på åratal, så sitt lugnt i båten!

Edit: Vet du någon bra design etc tror jag att de är glada för alla förslag de kan få i en ny tråd :slight_smile:

Kommer ni göra hemsida till hv71fans?

Inte omöjligt :wink:

Det finns i planerna med nån typ av blogg/webbplats, men det krävs ju ett visst mått av engagemang bl.a skribenter som är villiga att skriva.

Det finns nog säkert folk som är intresserade av att va skribenter på en sådan sida

Är det möjligt att ignorera trådar? D v s att de inte blir röda när det kommer nya inlägg (och därmed även indikerar nya inlägg i delforumet de ligger i)?
Tänker främst på tråden “Berättelse om…”, som är ohyggligt jävla tråkig, och f ö borde kastas långt, långt bort. :cry:

+1. Det undrar jag också.

Det finns inställningar för det i phpBB, men det måste ju läggas in av admin.
Önskar också att det fanns, för den tråden samt Coach lemat + dreamteam som jag inte är med i, bara irriterad när de är röda och lurar in mig :stuck_out_tongue:

Skönt att någon annan också har tänkt på detta. “Berättelse om”-tråden är lika jobbig varje gång den lyser rött!

Var ställer man in det då?

Inställning finns det nog inte förrän man har installerat den funktionen i detta forumet. Kan inte säga exakt hur man gör iom att jag aldrig jobbat med phpBB, men detta fann jag med google i alla fall (“phpbb ignore threads”):
phpbb.com/community/viewtop … &t=2104240 - tyvärr var den ABD (abondoned) dock.

Eller kanske här:
phpbbhacks.com/searchresults … &Submit=Go

Eller här:
home-barista.com/news/ignore … t3646.html

Kan tyvärr bara ge tips på lösningar, och det ser ganska krångligt ut.

Gillar verkligen det nya forumet! Känns väldigt levande och saklig.

Sen forumet flyttades ut ur hv71.se har jag knappt besökt den officiella hemsidan. Man undrar om de tänkte på det när de tog beslutet att inte ha ett forum på hemsidan…

Samma här. De enda gångerna jag går in på HV71’s hemsida är inför matcher alt när jag letar efter någon information/statistik.

Har inte gått in en enda gång på den officiella hemsidan sedan forumet togs bort.

Forumet var den stora orsaken till att gå in på hemsidan. HVTV klippen kollar jag på via Hockeyligan.se, går alltid den vägen eftersom jag även kollar in andra lags sändningar. Hockeynyheter får jag genom hockeysverige.se.
Frågan är varför jag ens ska behöva gå in på hv71.se längre? Jag ser verkligen inte mervärdet längre.
Det kanske Emil och gänget borde ha tänkt på innan man stängde ner forumet.