HV71fans.se

Vad är den stora skillnaden egentligen?
Var det svårare att gå till hv71.se/forum än till hv71fans.se?
HV71 länkar fortfarande till forumet. Jag går alltid den vägen när jag sitter vid datorn i.o.m. att jag har en direktlänk till HV71 i min bar.
Att lägga ner forumet var nästan det bästa HV har gjort (när det nu var så nedkört som det var). Helt plötsligt fanns en anledning att starta ett riktigt forum - och som sagt, forumet länkas fortfarande på hemsidan.

Håller med att det var bra att det gamla forumet lades ner. Hellre det än ett uselt forum som stängde ute folk i flera år. Kan även förstå den bakomliggande logiken kring att inte ha ett officielt forum.

Personligen ser jag inte så mycket värde i hemsidan så som den ser ut idag. Hvtv +forumet var de stora orsakerna till mina besök på sidan, att man fick se lite smånytt blev en bonus. Men sen jag upptäckte att Hvtv även går att se via hockeyligans egna hemsida, då går jag den vägen för att även få se på konkurrenternas motsvarighet.

När även länken till forumet flyttades till en marginellt snårigare väg valde jag att skita i hemsidan. Hvtv är egentligen det enda av tyngd som hemsidan producerar. Nu har ju all supporterverksamhet totalt avlägsnats från Hv71.se och då ser jag ingen större poäng för mig att vara där. Alla eventuella nyheter kommer via andra kanaler. Matchreferaten är helt OK men är lite för färgade för att jag ska vilja läsa dem. Då läser jag hellre hockeysverige.se’s lilla artikel om varje match.

Jag ser helt enkelt inget av värde för den lilla supportern som inte kan fås på ett bättre sätt via andra kanaler. Hemsidan används numer som en kanal till framförallt media, men till viss del sponsorer. Och det är helt ok om Hv71 tror mer på den vägen. Samtidigt finns det vissa faror med den strategin.

Ja. Det finns inte mycket på hv71.se idag som man inte kan se på annat håll. Som någon skrev tidigare (kanske i en annan tråd?), det skulle vara väldigt intressant med krönikor eller liknande, från någon i styrelsen, tränare, eller kanske t o m spelare. Det skulle kunna läggas upp på hemsidan, kanske en gång i veckan. Med olika vinklar då såklart beroende på vem och varifrån den skrivits.

Precis. Oftast kommer nyheterna dessutom ut snabbare via andra kanaler.

Håller verkligen med i ovanstående.

Nej, nej, nej. VIlken hemsk j-vla design helt plötsligt. :cry:

Jag vet! Jag skulle bara testa en sak :slight_smile:

Du får snart tillbaka den gamla…

Edit: nu så… du var snabb. Jag hade ett annat tema installerat i typ 2 minuter :smiley:

Tack för det dekman :slight_smile:

Var det bara jag som tyckte den var snygg? :open_mouth:

Ja. :open_mouth:

Det spelar nog ingen roll hur forumet ser ut, det kommer vara personer som tycker det är fult och de som tycker det är snyggt, därav att vi har olika typ och smak

Kontrollpanel → Inställningar → Min stil

Installera lite teman vettja, behöver ju inte sätta det som default.
Jag gillar dock detta, simpelt är bäst :slight_smile:

Ja. Men den temporära designen som dekman smög in, den var ful. Objektivt sett, ful.

Påminde om det gymnasieprojektarbete någon länkade till i en annan tråd. Huvaligen! :cry:

Det är bara att tjuvkika: index.php?style=4

Ja, det är rätt fult, men det har vissa saker jag gillar, men nej det är inte forumets nya design :smiley:

?style funkar ej. Snygg logga f ö! Men håll det vitt där uppe, runt loggan!

Något jag tänkte på, en “ikon” (vet inte vad det mer korrekt kallas…) skulle också vara bra. Dvs som syns i adressfältet, och när man lägger till som bokmärke!

Aaaa… stylelänken funkar nog bara för att jag är inloggad som admin :smiley:

Kanske en schysst bakgrundsbild, likt HV71 och NBS sida kanske skulle passa in?

Sen göra nuvarande loggan i .png format med transparent bakgrund så man slipper se den vit! :slight_smile:

?
Har gjort hela bakgrunden på sidhuvudet vitt… eller hur menar du?

Nej. Skitbra som det är just nu. Enkelt, rent, lättnavigerat. Vill man titta på bilder, använd googles bildsök.

Ah, den gamla designen låt cachad, så nu ser det bättre ut.
Men skulle ändå vilja ha någon bakgrund än bara vitt.

Kan vara något blått, med gula, vita linjer i eller liknande.

Som de tär nu är det sjukt sterilt och påminner inte alls om något HV-forum.

Nä, vi har inte 1400 banners, färger överallt och grejer som HVs sida :wink:

Men det kommer säkert mera ändringar framöver, garanterat. Och det hade ju varit enklare om vi hade fått använda t.ex HVs logga.

Kul kul, va inte direkt det jag var ute efter dekis :wink:

Jo visst hade det varit enklare, men nu är ju förutsättningarna så. Bara att anpassa sig och göra det bästa utav situationen :slight_smile: