Johan Sandstedt - fystränare

Måste lyfta fram denna kämpande stora Blå Man.
Gör ett fantastiskt bra arbete och nu verksam inom Hv71 - både inom A-laget och juniorerna.
Var framgångsrik inom längdåkning - landslaget och med löjlig kondition.

[size=150]Forza Johan Sandstedt[/size]

Mycket kul att fystränaren Johan.S stenhårda jobb i skymundan lyfts fram. Tack Jnytt.
Bra jobbat lillebror - HEJ SM-Guld 2018.

jnytt.se/article/livebilder … alkenberg/

Just det ja den berömda källan :wink:

Tycker det är dags att byta ut Sandstedt nu.
Han har gjort sitt i HV. Just nu ser vi så sjukt dåligt tränade ut. Orkar inte en hel match.
Inget ont mot honom personligen men jag tror det behövs ett omtag på fysdelen.

6 gillningar

SM–Guldsbeteende är vad som gäller enligt tf ordförande AD och det gäller alla roller och anställda.

Då behöver vi nog se över denna position, känns inte som vi direkt varit det bäst tränade laget de senaste säsongerna.

6 gillningar

Håller med, det är dags att se över denna positionen också.
Inget ont om Johan men tror han är en person som jobbar med alldeles för mycket statistik, alltså för mycket med datorn. " kolla du gjorde en repp mer än för 3 månader sen så du ökar typ ".

Såg nått inslag med Frölundas fystränare och det var ju rätt hård träning där och krav på spelarna men sen så ser dom ju rätt bra tränade ut på matcherna med.

4 gillningar

Det är möjligt att vi har den bästa fystränaren och är det bäst tränade laget i hela SHL och att vi inte behöver ändrat något just där utan bara allt annat inom föreningen.

Dock ser det inte ut så från sidan och kalla det trams, mupp, nolla osv blir ju lite konstigt och inte jättevuxet. Mycket man inte håller med om när andra skriver men man kan ju uttrycka sig civiliserat ändå.

Tycker att vi ska hålla en respektfull nivå i forumet även om man inte håller med.

9 gillningar

Efter att på nära håll sett hur Sandstedt jobbar, och med en utbildning inom idrottsvetenskap, vet jag att han gör ett bra jobb. Han är oerhört kompetent och duktig inom konditionsdelen och jag vet att flera andra SHL-klubbars fystränare hör av sig till honom när de har frågor och fundering kring just konditionsdelen av träningen.

Tror snarare det fallerar på kravställning i spelargruppen.

2 gillningar

Snacka om att folk greppar efter halmstrån, vi ligger i botten och då ska bannemej allt och alla bort bara för att. Vad har vi för bevis att vi har en dålig fysträning, är det någon som har varit med och sett hur man jobbar?

2 gillningar

Jag har själv haft Johan i flera år på fysen. Stora krav och höga mål.
Verkar kanske lite lugn och försynt men tro mig han kan ryta till när han inte är nöjd.

Dock så kanske de blir lite för mycke tänk på kondition istället för kondition i kombination med styrka , tex crossfit.

Tror de kommer ifrån man inte klarat av att spela ”hockey” i 60 minuter utan man vart bra vissa perioder och sedan sätt trötta ut. Om de är fysen eller lathet eller spelidén vet ingen. Dock har vi bytt tränare som man byter kalsongerna och man bytt samtliga ledare i princip utan Sandstedt. Nu går tåget på han då det ser villje och orkeslöst ut ibland och är han närmast.

Sen givetvis är nubben och Monten och även Lindbom större problem än Johan. Johan är säkert en bra fystränare hoppas han hängt med dagens utveckling då fysen är annorlunda idag än för 10 årssedan.

Håller med. HV har många problem, jättemånga problem. Men vi har vågar jag påstå, utan att ha inblick i föreningen, större problem än fystränaren att ta itu med.

2 gillningar

Det vi kan se är att HV är (var?) totalt värdelösa i tredje perioden. Dvs i slutet av matchen. Jag minns inte de exakta siffrorna, men i någonstans i häraden att för varje mål vi gjorde framåt så släppte vi in fyra.

Vad det beror (berodde?) på kan vi bara spekulera i – avsaknad av fysisk kapacitet är en möjlig anledning :slight_smile:

Kumbaya!

Vet du vad? Du får gärna tycka det om mig.

Det är mer tragiskt att vuxna människor ska hålla på med personangrepp bara för att vi tycker och tror olika :slightly_smiling_face:

1 gillning

Man bara väntade med popcornen i handen till denna reaktion kom och började käka

Nä det är bara löjligt. Vill man hålla på med personangrepp så hänger man på Flashback där varannan mening är det

Är det inte lite intressant att de som var med i ”elitgruppen” på försäsongen, är de som varit allra sämst?

Tedenby, Stakkestad, Foppa, Strandell, Sjöholm osv.

Har ingen insikt i fysträningen, men har en känsla av att Johan inte duger till för ett lag som SKA va ett topplag i SHL.

3 gillningar

Då stänger vi denna tråd.