Matchtråd: Final för junisarna mot Tjeckien inatt.
Tänker att det kan vara bra med en sån här för er som är uppe inatt.
Själv sover jag ![]()
Matchtråd: Final för junisarna mot Tjeckien inatt.
Tänker att det kan vara bra med en sån här för er som är uppe inatt.
Själv sover jag ![]()
Ni ska få se. Jag vet inte hur det kommer gå till, men HV kommer lyckas förlora den här matchen på något sätt.
HV hittar alltid vägar att förlora, tippar på överläge inför tredje men fortfarande förlust.
Viggo Gustafsson bidrar från läktaren.
Stora jävla backar Tjeckien har! Nu tror jag inte att Blanar spelar men han är med sina 195 cm enbart den fjärde längsta backen i laget. Finns tre herrar som mäts in på 196, 197 och 198 cm, big boys! Ett par forwards över 190 cm och vips så kan man konstatera att Tjeckien har det längsta laget i turneringen (två cm mer i snitt än Sverige).
Tycker Sverige hade problem när Finland spela fysiskt samtidigt som vi inte har dom spelarna att göra det tillbaka. Tror Tjeckien kommer köra på och vi kämpa i egen zon.
Skönt att Lucas Pettersson är tillbaka. Viktigt!
Hade inte så mycket koll på Tjeckerna innan förrens nu, nu blev man lite nervös.
Blir nog att ta fram ett flak nu..
När börjar det?
Trodde först det var 02:15, sen trodde jag 02:30.
02:40!
Kom igen nu Sverige! Nu kör vi! ![]()
Berglund leker!
Självklart gör Luleå 1-0 på Tjeckien i finalen kliver Justovaara fram!
Fan tycker vi kan byta Berglund mot Pasic!
Där hade nog iof min morsa gjort mål, hyfsat öppet ![]()
Sant hahaha
Ser inte så mycket av vila med pucken ![]()
Bra första period utav Sverige, tycker jag!
Imponerad av Sverige, spelar stabilt bakåt. Tjeckiens målvakt påminner om våra målvakter.
Känns stabilt. Man växer in i det efter ett par minuter, spelar bra BP och agerar smart offensivt. Man chanser inte alltför mycket utan ser alltid till att alltid ha spelare på rätt sida. Tvärtemot gentemot vad man är van vid (HV71).