Korpenlag för Hockey i Jönköping

Hallå alla!

Nu är det så att jag kommer att flytta till Jönköping för studier (HV :wink:) i höst. Då jag har ett stort intresse för hockey men också idrott samt en stor passion för HV, funderade jag på hur ett eventuellt samarbete med HV71 för att starta upp något korpen-liknande lag för oss hockey/idrotts -intressenter i Jönköping med omnejd skulle kunna se ut.

Så jag tänkte pitcha min lilla idé till er och så ifall det skulle finnas intressenter för dessa projekt! Det kanske är så att det redan finns lag för detta, iså fall för man gärna skicka lite info om detta till mig.

Detta skulle kunna vara en kul grej för att forumvänner att träffas men också få lira lite hockey!

Det finns en del hockeylag i Jönköping vet dock inte status på dom.

Det finns även en del lag runtom. Jag spelar i Nässjö och jag vet att det finns ett lag i Eksjö också.

Jaha! Är ju inget proffs men mest för skojs skull. Researchade lite men verkar inte vara något aktivt just i Jönköping

Finns ett div 3 blackwings HC

Vi kör ju dock inget serie-spel. Bara sporadiska matcher mot nåt lag då och då.

Vi försökte köra serie för ett par år sen men det var så jäkla svårt att få ihop folk till bortamatcher.

Dock ett gäng här från forumet som lirar lite på söndagmorgon ihop hade ju varit nått.

Ja precis, finns säkert några i HV-ledningen som kan tycka om ett sådant här projekt. Ska kika och ser vad vi kan göra! :+1:

1 gillning

Ylen Oilers har ju funnits i flera år, men dom kanske har lagt ner verksamheten.

Om jag skulle kika och dra iväg några mail till ledning och liknande, finns det några redan nu som vet med att det skulle vara intressant att vara med att spela och engagera sig?

• JA
  • NEJ
0 röster

Spela kan jag va med på men engagemang finns de tyvärr inte tid för. Tillräckligt med projekt.

Eftersökt detta också!

1 gillning

Tror att NHL (Nisses Hockey Lag) kör även kommande säsong. De brukar träna en morgon 07-08 varje vecka och köra någon match då och då. Värt att notera är att de kör veteran-regler, dvs inga tacklingar och bara slagskott i fria lägen. Sen finns det lite andra gäng med som kör 07 och en del gäng som kör runt 21 på kvällarna. Kolla på HV71 istider så ser ni schemat vilka lag det är. Där kanske HV´s kansli kan hjälpa till med vem som är ansvarig för bokningen och på så sätt sätta er i kontakt med de som driver de olika lagen/gängen som lirar:

https://www.hv71.se/istider