Kvalet HV71 - IKO 23/24

Skåne.

1 gillning

Skrev upp men menade ner :joy:
Vi åker från köping i Västmanland

1 gillning

Vi har alltså spelare som Nättinen och Forsberg utanför laget ändå har vi så svårt för IKO. Dessa två skulle lätt kunna ta en plats i laget från Döderhult. Känns verkligen som att Lindbom inte får ut max av spelarna som får chansen.

2 gillningar

Vid en icing så glider Andre vår kapten i tron om att det är lugnt. Då ser han en Oskarshamn spelare. Då sätter han fart och lyckas precis få det till icing. Vår kapten! Det är ren lathet och man ger inte 100 hela tiden.

1 gillning

Lindbom är värdelös

Det verkar som det är två forumplatser kvar till imorgon, då det blev lite avhopp.

Dessutom sin bästa spelare i Karlkvist borta och sin tredje målvakt i mål, vad säger det?

HV71 spelar sämst ändå :musical_note:

Gameday, … ? … Vet faktiskt vad jag ska tycka och känna. Vi hade en förbaskat bra chans i fredags men hur det hela utkristalliserade sig speglar stora delar av säsongen. HV tappar huvudet, sätter sig i måste vinna läget genom korkade ageranden. Man blir tom, tillslut orkar man inte mer.

Vinn HV bara vinn
För staden för HV71
:yellow_heart::blue_heart:

Bara Dichow står och HV åker skridskor och slutar ta utvisningar ser det ljust ut. Förutom att man inte kan spela PP mot seriejumbon. Det är oroväckande men inte nödvändigt för triumf.

Inför dagens match har man naturligtvis snackat om disciplin. Att undvika idiotiska utvisningar.
Ikväll får vi se vilken effekt det får på laget.

Det kan påverka Hv:s intensitet och fysiska spel till att bli ännu sämre. Då kommer IKO äta upp oss och vi förlorar matchen ändå.

IKO har fått Hv precis dit de ville. De har varit bättre än Hv hittills och jag tror den trenden kommer fortsätta.

Hv åker ur.

1 gillning

Fast HV var bättre i sista hemmamatchen och kan man spela liknande vinner man. Vi har ändå hemmafördel nu igen.

Ja. 1 av 4 matcher har HV varit bättre. Jag hoppas också man når upp till samma nivå som match 2 ikväll. Tror också det är vad som krävs.

Tror bara inte Hv har det i sig, att upprepa det.

Hade varit fantastiskt om HV kunde upprepa match 2 ikväll!

1 gillning

Håller med. Och just det gör det så bräckligt. Det är antigen eller, tråkigt men sant.

Kanske dom 3 viktigaste matcherna i HV historia med tanke på allt kaos som varit. Åker man ut tar man sig nog inte upp direkt igen.

Skulle kvalet ändras tillbaka till att bästa laget i allsvenskan möter sämsta i SHL (vilket är troligt efter mycket kritik) så går nog aldrig HV upp igen.

1 gillning

Aldrig låter dömande och definitivt. Det blir andra förutsättningar för alla lag. Och det lag som anpassar sig bäst och vill mest kan komma att klara av det.

Såklart man aldrig kan säga aldrig men AIK har harvat i Allsvenskan 10 år nu. Måste kännas som aldrig för dom supportrarna. Lägg därtill att HV troligtvis inte kan anpassa sig bäst eftersom det stinker i alla led i föreningen just nu.

Satt och fundera lite över våran 1:lina. AP20 hyllas ofta som kanske den bästa spelaren i hela SHL när han är i form. Borgström fick ett nytt kontraktsförslag av Washington men valde HV. Shore försökte slå sig in i NHL på Carolinas camp.

Hur i hela friden kan denna lina inte dominera mer mot IKO? Sämsta laget i serien. HV-hockeyn i sitt esse? Vi vet redan att denna lina har haft lekstuga om dom spelat i Växjö.

8 gillningar

Jag tycker det ser ut som AP spelar skadad, han rör sig hämmat.
Shore ser också hämmad ut men kanske inte skadad utan att ta ett defensivt ansvar för att släppa borgy och ap fria.
När vi kommer hem till garden får vi välja kedja att spela mot. Jag hoppas det blir lite mer grönbete för dom nu.
I grunden har vi aningen mer skills på isen men de har Filander i båset.

1 gillning