Kvalet HV71 - IKO 23/24

Jag testar igen med lite mer neutral ämnesrad. Den feta damen har inte sjungit. Än. Men mycket, väldigt mycket talar liksom för en vecka sedan att HV får spela kval.

Om inte kan ju tråden få leva vidare. Alltså om HV skulle ta sig förbi för Malmö. För kval kommer det ju bli oavsett för två lag.

Så. Här tänker jag att man får ventilera sina tankar kring mötet mellan Oskarshamn och lag X. Vad har lag X för chanser?

Och hur borde lag X förbereda sig inför det som komma skall?

10 gillningar

:joy:

1 gillning

Ser denna tråd låses inom 20 minuter

Vilket datum börjar kvalserien?

Fredagen den 15 mars. En eventuell sjunde spelas 29 mars.

Lag 13 spelar hemma, hemma, borta, borta, hemma, borta, hemma.

1 gillning

Lag X måste bänka ortio och sen spela tight försvarsspel. Dessutom få upp stämningen i laget precis som Challe lyckades med i lag X förra året

16 gillningar

Överlag tror jag man måste spela de bästa spelarna :wink:

Toppa laget. Sluta tro att man kan vinna matcher på grund av sin “bredd”.

4 gillningar

Chansen för lag X är väl att IOK på något sätt ha lyckats vara ännu sämre. Det är ju en bedrift i sig.

Chansen finns ju att inget lag lyfter sig i kvalserien. Minst sämsta laget vinner.

Vilka toppar ska vi ta in? Vi har ju bara bredd

Kvalet är nu närmast klart.
Tack Nubben för 70 miljoner åt helvete.
Nu måste vi överleva Kvalet mot Oskarshamn.
Därefter ska alla som har med herrlaget att göra väck.

6 gillningar

Galenskap att det bara är tre dagar emellan sista omgången och kvalstart.

Jättefördel för IKO oavsett.

Bättre att vara klara för kval tidigt, absolut inte i sista omgången.

Fast de flesta av oss har varit medvetna om det sen i November… Förutom Tedenby, Lindbom och TF.

4 gillningar

Glöm inte stjärnorna på FB, de tror fortfarande på SM-guld

1 gillning

HEJJA HB-Båååååå… Idioter! [hjärtan-emojis]

Låt HV71 ta efter Brynäs! In med något som kan hockey! Lindbom kommer inte göra det med hans linjespel bakom målet.

Det är ju gud ska höra våra böner. Snälla AD fatta allvaret!

Så är det ju. 70-miljonerslaget Nubben ställt på isen är grått rakt igenom. Men utifrån det man har skulle jag, om jag var tränare för HV och vi blev klara för kval, försöka optimera kedjorna så gott jag kan. Inte sprida ut bra spelare som man gjort de senaste matcherna. Utan verkligen maxa.

Dichow (Ortio)
Strålman-Nardella
Kaski-Fransson
Sissons-Sjöholm
Maalathi (hugget som stucket vem som spelar var om man ser till Fransson, Sjöholm, Sissons och Maalathi)

Borgström-Shore-Lenc
OSL-OFM-Brännström
Önerud-Tikka-Tedenby
Foppa-Nättinen-Lindbäck
Träff/Pettersson
(Detta förutsatt inte AP kommer tillbaka).

Usch. När jag tittar på det ovan… Inte direkt skrämmande alls. Och då har jag ändå försökt…

4 gillningar

Det är frustrerande att se lite logik i uppställningen. Och Träff/Pettersson? De är väl alldeles för unga för att få chansen. Eller nåt. Hade de varit 27-28 och aldrig tidigare presterat på högsta nivån, då hade vi kunnat snacka.

Skräckinjagande nej, men det ser absolut bättre ut.

2 gillningar

HV verkar ju länge ha gått för slutspel. Sannolikheten är väl att de fortfarande gör det så länge chansen finns.

Men jag hoppas verkligen ledningen inser allvaret nu, och vad som med allra största sannolikhet väntar.

Ta period för period. Gå inte all in hela vägen in i kaklet. De enda som kommer tjäna på det är Oskarshamn.

Just nu är det faktiskt mitt absolut största orosmoln. Att ledningen inte tar vara på den tid de nu fått till att börja förbereda inför ett kval.

4 gillningar

Håller med, gå inte ända in i kaklet och kör slut på manskapet med skador som följd,
kvalet är ca 90% klart

2 gillningar

Den fällan gick Brynäs i förra säsongen.

2 gillningar