Kvalet HV71 - IKO 23/24

Acceptans över läget. Ödmjukhet över att möta ett IKO som kunnat preppa för detta länge och ansvarstagande i att göra det som krävs för att lösa ut situationen.

Acceptans, Ödmjukhet, Ansvarstagande.

1 gillning

Kommer ni ihåg mars 2011…underdogen AIK mot stora starka X i kvartsfinal, de allra flesta trodde på en enkel resa för X. Om nu inte X planerar och ställer in sig på detta kval finns det en stor risk att mars 2024 kommer få 2011 års fiasko vara en fis i rymden i jämförelse.

3 gillningar

Gillar algebra-kunskaperna härinne :+1:t2: Jag funderar över vad ”lag X” står för? :thinking::smiling_face:

4 gillningar

Stress och press blockerar kreativiteten. Effektivt på kort sikt men en anledning till att det är svårt att spara sig igenom en kris som företag är att åtstramningarna gör att innovationen uteblir. Man lyckas spara in men halkar bara ännu längre efter.

Oskarshamn har kunnat slappna av och ladda batterierna. Lag x kommer anlända till kval med utmattningssyndrom och allt att förlora.

2 gillningar

En sak dock som talar mot Oskarshamn. Det är aldrig bra att bara förlora och förlora. Malmö gick ju faktiskt nästan lika bra som oss i slutet av förra säsongen, och gick således in med en helt okej form inför kvalet. Om jag minns rätt. Deras formkurva pekade i alla fall uppåt.

Det är väldigt svårt att gå från förlorande lag till ett vinnande från en dag till en annan. Det är ju bara att titta på vår försäsong (en försäsong många då menade inte betydde någonting). Spelet såg skit ut från början till slut. Och det spelet tog vi med oss in i grundserien.

7 gillningar

Ja, skulle precis säga det. Ingen vidare bra förberedelse att förlora varenda match.

Det gör ju iof HV med så borde gå jämnt ut där.

Fördelen IOK har är att ingen kommer tro på dem så det är dom mot världen. Lag X har återigen allt att förlora. 70 miljoners-laget som försvann.

Är inne på samma linje. Har svårt att se att dem ska inse faktum fastän kvalet står för dörren direkt efter omgång 52. Dem vill ju bara ”städa” av det. Helst 4-0 i matcher, ev en extra hemmamatch för att öka på kontot. För att förbereda sig för nästa säsong för då ska vi bli riktigt bra. Just där tror HV:s ledning befinner sig. Inte mer.

1 gillning

Osäker på om jag vill kolla på kvalet. Samtidigt kanske det är det sista man ser av HV i SHL någonsin.

Ja, jag har också för mig att Malmö gick väldigt starkt innan kvalet.
IKO har 12 raka förluster nu.

1 gillning

Vet vi nåt lag som andra lag och spelare brukar bryta sina negativa trender mot? :thinking:

1 gillning

Jag önskar på sätt och vis att vi trillar ut, för alternativet är fan så mycket värre, en till säsong med Nubben, Lindbom. Just nu åker vi runt i Sverige och ger bort 3p!

Jag är färdig med detta nu.

Avgå samtliga!

2 gillningar

Utan att ta ifrån det du säger. Vet i f*n om det blir så mycket bättre för det. Det ska säkerligen skyndas tillbaka igen.

Har inte så mycket att säga mer än att Wikegård hade fel i debatten om vilken lag som får fiasko stämpeln. Det är inte Rögle som han påstod utan det är HV71 med råge!

Det som fäller HV71 är:
1: Spela bra hockey i 60 minuter.
2: Glaspsyke.
3: Försvarsspelet.

Motivation slår klass. IKO gjorde det omöjliga när dom skickade ner Timrå året dom gick upp, dom kan göra det igen. Har ingen bra känsla! Skulle det gå vägen ja vad vinner vi på det förutom nya miljoner som Nubben eldar upp?

Klarar man ett kval när man är så duktiga på att sluta spela?

Tycker du glömmer en viktig bit som målgörandet.

När X åkte ut 2021 var vi sämst i ligan. Överlägset sämst. Exakt lika dåliga som Oskarshamn är nu. Vi borde därmed ha minst 50% chans att hålla oss kvar.

Däremot så är HV71 2024 så oseriöst det kan bli och man ska inte ta nånting för givet. Det kan lika gärna bli så att Oskarshamn dammar av oss i fyra raka. Likt förbannat står Lindbom efter sista avgörande matchen, direkt efter slutsignal och framför att ”Vi spelade bra i den första perioden”.

3 gillningar

Eller. Jag ser också en annan person stå och säga.

Njeeaaa det är ett misslyckande helt klart, inget vi hade räknat med. Vi hade siktat högre än så. Det är inget att hymla om men vi har inte fått den utdelningen vi hoppats på. Jag tycker synd om killarna, det en bra grupp med riktigt bra spelare. Nu får vi sätta oss ner och titta på detta. För HV71 ska tillbaka det är min uppgift så är det bara. För denna förening ska slåss för SM-guld. Det har vi pratat om sedan jag klev i i det här. Jag ville ha en ny utmaning efter åren i Timrå. HV gav mig den chansen.

5 gillningar

Mr X… :poop:

Denna tråd kunde ju ha skapats redan i december.

Jag är fan inte övertygad att vi kommer få det enkelt i kvalet mot Oskarshamn.

2 gillningar

Tack! Skönt att man är i en helt annan tidszon ifall lag x spelar en 7e avgörande