Säsongen 23/24

Om ryktet stämmer att det är den dyraste truppen någonsin så har han ju fått resurser att bygga laget med.

Sluta ge mig underlag för mardrömmar…

Då blir det uppror kan jag lova.

Är jag och sonen de enda blå/gula på plats på tisdag?

Hugo Pettersson och Herman Träff får chansen ikväll. Det tycker jag är kul.

Står även i JP att 6 forwards och 4 backar kan missa matchen. Vilka backar kan missa förutom Strålman och Nardella? Räknar dom in långtidsskadade?

2 gillningar

Yep. Seppälä och Strandell är de andra två.

1 gillning

Jag åker dit och tar med alla tre ungarna… bra match för den yngsta att se första matchen… om hon inte orkar så gör det inte fullt lika mycket för mig…:slight_smile:

Sitter på familjeläktaren, givet med Hv tröjor…

6 gillningar

Gott, sitter på sektionen bredvid med min son. Naturligtvis HV-tröjor på!

7 gillningar

hjältar :+1:

3 gillningar

Hur många bortapoäng hade HV under Montén?

Tror det var 0.

1 gillning

Med Lindbom 2 på en jävla massa fler matcher.
Att man ens hade tanken på att ställa Lindbom i båset hade jag varit förbannad över. När han väl kom in så blev jag ännu mer förbannad.
Att han nu ska vara den som ska rädda kvar oss har fått mitt topplock att gå.

Föreningen är en amatörmässig klubb med noll verklighetsförankring. Bara massa blaj och man lever på storhetstiden fortfarande. Fy fan! Skicka varenda styrelsemedlem och ledning efter denna säsong.

Bygg upp något som håller åtminstone div 1 nivå!

Det blev till slut tolv (12!) poäng upp till säker mark…

1 gillning

Sista säsongen i SHL för HV på många år…

Säker?

1 gillning

klart jag inte är säker men stor risk för de. Oskarshamn kommer ta detta kval, hv spelarna har inte den energin att klara av ett kval samt halva laget är skadat. Sen kan man inte vinna på bortaplan och varför börja nu? Ne Oskarshamn är stora favoriter och HV kommer inte kunna studsa upp igen. Deras bluff som professionell hockeyförening är synad och kommer inte kunna locka spelare lika lätt till allsvenskan som sist.

Ok, då vet jag.

1 gillning

HV har en del spelare som absolut skulle spelat igår om det var första kvalmatchen. Hade bara varit idiotiskt att spela dem i en match som inte gällde någonting.

3 gillningar

Om ingen misstycker så stänger vi denna tråd.

Fortsatt diskussion kan med fördel dras vidare i den allmänna kval-tråden

3 gillningar