Vi gör det jävligt enkelt för domarna att visa ut oss och vi gör det jävligt enkelt för IKO:s PP med vår usla, låga och stillastående box.
Han är bra, absolut. Men vi ger honom också alldeles för mycket tid och ett för mjukt bemötande…
Man borde kunnat räkna ut att han skulle vara bra samtidigt som Nubben tackade nej till honom. Varenda beslut han tar blir helt åt helvete. Fattas bara att vi åker ur i sudden i match 7, med Bengtsson som avgörande målskytt.
Var inte Nubben.
Hans problem vid sidan om gjorde att HV valde att avstå.
Powerplay efter fyra kvalmatcher
IKO - 23,53%
HV71 - 7,69%
Oskarshamn har gjort fyra mål, HV71 ett mål.
IKO har 13,33% i skotteffektivitet i PP medan HV71 har 4,17%. Att jämföra i serien där vi hade en skotteffektivitet på över 15% (sämsta lag hade strax över 10%).
Det håller fan inte.
Trött på att höra om att petersson är bästa spelaren i ligan när han är slöare än slö med allt i pp.
Men någon måste väl ha gjort valet att avstå?
Han tillåts ju åka allmänhetens åkning i vår zon.
Vi skiter ju ner oss direkt när han kommer in på isen.
Sen spelar han typ non stop och byter position i PP. Varför spelar inte våra bästa non stop?
Petersson borde ju kunna göra det utan problem för det är ju inte så att han rör sig särskilt mycket och det blir man väl inte trött av. De bästa ska spela helt enkelt. Sen vill jag se Strålman istället för Kaski i PP. Strålman har kylan samt mycket bättre passningar.
Hv avstod då Lodin inte var drogfri @aimstar
Finns en chans att klara sig kvar. Får bli en whatever it takes. Gå för att göra Lodin indisponibel, utan honom är Oskarshamn ingenting. Ett riktigt värdelöst lag.
Att de spelar ut oss är verkligen spiken i kistan för föreningen.
Jo jag fattar, men “HV” kan ju inte fatta beslutet. Skit samma, jag är bara less på hela jävla föreningen. There used to be a football club over there sa väl Burkinshaw om Tottenham en gång i tiden. Den andemeningen kan utan problem appliceras på HV.
Vad betyder att han inte va drogfri egentligen? Tog vi inte in Karalathi som supit och knarkat ordentligt.
Allsvenskan är nära nu
Den defensiva backen Sissons måste verkligen sprida skräck i oskarshamn. Stackars kille, bli värvad till hv för att spela bp.
Jaja, vi ska ändå vara grymt nöjda med att det är 2-2 i matcher. I schacktermer och hur det sett ut på isen så är det typ 2,5-1,5 till IKO så 2-2 är bra utdelning.
Andra och denna matchen var ganska jämna medan i första och tredje var IKO klart bättre så jag är trots förlusten nöjd med att vi lyckats få ihop två segrar.
Nu är det bäst av tre med HV i förarsätet med hemmafördel. 55-45 till HV är det nog om vi utgår ifrån att Dichow står och att coacherna lyckas göra minsta möjliga skada.
Fortsatt tur krävs samt smartness gällande utvisningar samt turliga PP mål och inga utvisningar för sex man på isen.
Troligt och inga dimmor alls är känslan…
Trots att det var en jäkla skitmatch från vår sida och domaren var mutad så var vi några studsar från att vinna den ändå. Det finns hopp. Det är 2-2, först till 4 vinner.
Bäst av 3 nu. Hv har all press på sig. Måste vinna imorrn. Pallar det för trycket? Tror fan inte det.
Klarar Hv det psykologiska tjafset om filmningar osv? Verkar inte så iallafall…
Det var liksom inte Stakkestad eller AP20 som dominerade matchen igår. Det gjorde däremot Lodin.
Jag tycker Hv ska ge fan i att slänga käft mot ett pisslag som Oskarshamn utan istället köra över dom och vinna med fart, muskler och skills.
Det blir bara så jävla patetiskt i mina ögon.
Lodin har lekstuga med hv
Om hv slutar med att ta alla dessa idiotiska utvisningar…
Då kanske