Nu jäklar blir vi farliga i slutspelet.
Går vi direkt in i semifinalspel? Glömt bort hur slutspelet funkar numera.
Det beror på hur farlig man är i slutspelet.
Vi vann loser bracket. Då brukar man få chans på final!
Fuck it, sa man inte ska gnälla men efter glädje under 20 min blev jag igen lack över hur HV sköter saker och all jäkla skit som inte kan försvinna. HV71 självbild är åt helvete fel och jag hoppas att de faktiskt gör ngt rätt till nästa år.
Skrivit innan att jag hoppas HV lägger ca 15 mille på bryta kontrakt och bygga om på rätt sätt, hoppas så blir fallet!
Var som SVT:s sportreporter förra året, efter en av förlusterna, sa att ”Brynäs har fortfarande en chans att spela i NHL nästa år.”
Rånet i match 3 och segern i SD var det som avgjorde och som gjorde att vi tog det till en Game 7 i HG.
Så små marginaler och så lite som avgjorde att vi undvek en lååång ökenvandring i allsvenskan.
Nu är det viktigt att detta inte får sminka grisen på något sätt. Gratischansen vi nu fått att stanna kvar i SHL måste nu utnyttjas.
Städa trappan uppifrån och det ordentligt. Rensa allt och inga halvmesyrer.
Ordet kontinuitet bannlyses till hösten 2025.
All kärlek till Iko som har gjort det fantastiskt bra, efter sina förutsättningar. Fatta, året är 2024 och man har inte ens en träningshall!
Man har däremot en utmärkt ledning och bra organisation till skillnad mot vissa andra. Kommer fortsätta följa laget via “icke dicke doa podden”
Om inte EN match ifrån degradering, hockeys Sveriges röster, APs ord och banderoller är tillräckligt så är det bortom räddning.
Ett mål! Hade vi förlorat i sudden tror jag inte vi tar det till en sjunde avgörande utan att det blir 4-2 till oink.
Håller med.
Du var något på spåret. De 8 gjorde 7 poäng.
Vi måste få klart det brev du planerat, som vi kan ställa oss bakom… går ju utöver medlemsmöte gå ut via media, annonsplatser, osv
Stäng tråden och ta alla relevanta diskussioner i en annan tråd. Den här tråden vill jag aldrig se igen, och då är jag ändå upphovsman till skiten
Håller med. Stäng och släng. Nästa år blir det en ny färsk kvaltråd.
Jag ser att HV71 har blivit hockeyns Gais. Supportrar som vältrar sig i klubbens egen misär som ett sätt att överleva.
”Kvalet X - Y 24/25”
Jahopp. Va händer nu? Fan va tomt allt blev. Inga ångestmatcher mera. Vem ska man heja på i slutspelet? Vilka vinner? Kommer bli en lååååång sommar.
F this shit.
Aldrig mer.