Kvalmatch 1: HV71 - IK Oskarshamn

HV71 vs IK Oskarshamn


image image

iiiiiiiin - uuuuuuuuuut - iiiiiiiin - uuuuuuuuuut
Andas - glöm inte att andas. Det är svårt att överskatta vikten av att andas. Man gör det isåfall på egen risk. Andningsreflexen, som genom det autonoma nervsystemet styrs av hjärnstammen, skulle man kunna tro var immunt mot kvalångest. Men icke. Det finns en överhängande risk för kvalkrupp. Ölbärs tänker ni. Ölbärs löser det mesta, inklusive ytrost, om det är en bra ölbärs. Men det är en svårbalanserad avlastningsmanöver då andningsdepressionen lurar runt hörnet. Vi på HV71fans.se har således inlett ett betalt samarbete med familjeliv.se för att underlätta för forumdeltagarna att känna en större samhörighet med sin diafragma. Namaste!

Så kära hvfans: Fyll lungorna. Till bristningsgränsen. Hyperventilera. Släpp ut allt! Hemma, i bilen, på jobbet, på puben eller i Husqvarna Garden. Skit högaktningsfullt i vad grannen, kollegan eller tanten i kassan på ICA tänker. Bara skrik. Skrik som Ronja, skrik som Willam Wallace, skrik som Gert Fylking. Bara skrik. Skrik fram vårat lag var du än är.

Vi har bara ett mantra: Fyra vinster - fyra vinster - fyra vinster - fyra vinster …

Johan’s tankar

FORZA HV71!!

21 gillningar

Dax att Brännström och Tedenby vaknar och inser att HV71 är påväg ur SHL. Killar med stora hjärtan måste vakna och leda övriga knektar framåt nu.

Önerud, Tedenby, Petersson och Brännström måste gå i bräschen nu så övriga tar rygg.

7 gillningar

Laddar “old school”…

10 gillningar

Jag med.

7 gillningar

VINN HV!!!

2 gillningar

SLÄPP PUCKEN!

1 gillning

9 gillningar

:heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

“en riktig ölbärs”

:ok_hand:

2 gillningar

Ska man lägga bet på Oskarshamn ikväll? Glad eller mindre glad låter ju inte så illa… Bra odds iallafall :sweat_smile::ok_hand:

Skönt att man inte är den enda som knäppt en ölbärs redan :sweat_smile:

Har fyllt på den “lågoktaniga” hyllan för en lång matchserie. Efter vinstmatcher blir det att byta hylla :blush:

2 gillningar

Det är en försäkring - belåna huset till grunden och satsa rubbet på att Oskarshamn stannar kvar i SHLså blir du ungefär lika glad vad som än händer :slight_smile:

3 gillningar

Har alltid bettat mot HV. Glad oavsett utgång.

2 gillningar

Mångmiljonär efter de senaste åren då? :joy:

4 gillningar

Hah. Började med en 500ing, var nere i 50-100 spänn där efter jul. Uppe i närmre 400 igen :sunglasses:

Tror vi att IKO har dragit en jävel ända sen de blev klara för kval, att Karlkvist har smygtränat på att prickskjuta bakom Ortio från blå?

Nu betta jag på IKO denna serie så går minus 1000 om HV vinner och plus 4800 om dom förlorar. Hoppas dom vinner :sweat_smile:

3 gillningar

Puuh, denna väntan. Vill bara rulla hem för att knäppa en ölbärs. Kör dubbla snus idag i tron om att det hjälper. Men vem f*n lurar jag?

Vinn HV bara vinn :yellow_heart: :blue_heart:

Inte slutsålt än va?…

Tror intresset inte är så stort när det redan är uppenbart vem som vinner

Verkar ju finnas många ölintresserade här inne, eller är det endast för att dämpa ångesten? :grinning:
Ni som har Untappd, lägg gärna till mig → sqz

2 gillningar