vi har en poäng, den tar vi!
Vågar inte tro på nånting. Mer nervös idag än inför förra matchen. Upp till bevis!
Det är Leksand som ska vara nervösa, ser det positivt:)
Kommer han nolla oss?
Tycker vi blåser av matchserien, den som leder får stanna kvar. Det räcker nu
Alltid spännande med målvaktsbyte. I HV:s fall har det ju varit direkt avgörande de två senaste åren.
Men det har funnits vissa skillnader. Bytet har skett till match två, och anledningen har varit att Ortio och Alnefelt helt enkelt inte hållit måttet. Det var tydligt att de förlorade första matchen åt oss.
I Leksands fall vill jag inte påstå att Filip Larsson varit anledningen till att det står 2-0 till HV.
Så. Det känns lite desperat av Leksand. De går all in på att det är idag man vänder serien med en ny målvakt.
Chansen finns absolut. Men rätt högt spel.
Får man ta en virrepinne? Frågar åt en vän.
Jag är helt förstörd och matchen har inte ens börjat.
press på båda lagen, leksand måste vinna, hv måste vinna för leksand inte ska få momentum
Detta är game 7 för Leksand, dra denna fördel till nytta nu då tack.
Min magkänsla är skit, o därför tror jag på torsk.. surt.
Ingen lindström idag heller
Jag tror fortfarande det fysiska spelet kommer avgöra.
Även om HV inte är speciellt bra på det, kan det skapa bara lite fler duellvinster, yta åt spetsen och inte minst energi åt hela laget för att vinna matchen.
Förhoppningsvis spelar leksand dum-desperat och lämnar mittzonen öppen. De måste vinna och pressen på hemmaplan kan bli för stor. Jag drömmer naturligtvis. KÄMPA HV!!!
Är väl 4 raka vinster mot 4 raka förluster som möts. Trender är till för att brytas och vändas.
Känns som vi helst bör vinna den här. Förlorar vi, ligger vi nog pyrt till i nästa.
Precis
KOM IGEN HV!
Då åk’ vi!
Hoppas vi klarar detta…