Vi släpper iväg denna match, lite i tysthet. Lite under radarn. Utan pompa och ståt, definitivt utan exesser eller utsvävning. Med hopp om att detta inte skall rubba båten, rubba balansen, rubba känslan av det hopp vi inte erkänner att vi anammat. Det enda vi vill, egentligen, det är att få uppleva det lugn och ro som, för denna förening, endast infinner sig under uppbyggnadsfasen inför en ny SHL-säsong. Resterande del av året innehåller enbart katastrofkänslor och debilliterande ångest-kaos.
Så, smaska till masjävlarna så de snurrar in i nästa vecka med röfven uppåner samt bakåfram. Helst också inåut. Må deras klockspel åka hitådit med whiplash-effekt åsamkande truppbred infanterield och tillhörande obehag framtill midsommar. Minst.
Tror det var 90 ish anmälda på North Banks hemsida som åker upp med buss nu. Sen har jag hört att en del köpt lösbiljetter så jag tror nog de kan vara en del där
Man kan ju hoppas att Hv kan gå in och spela med sänkta axlar och vågar spela ut nu när vi har 2-0 i matcher. Leksand har ju enorm press på sig att vinna. Men troligast är väl att det blir en riktig Thriller av detta och kanske förlängning.
Jag var betydligt mer nervös inför match två än vad jag är idag. Vinst och man har guldläge. Förlust och man har ändå 2-1 i matcher. Skulle man däremot förlora även den fjärde, usch fyfan. Nej bäst är att vinna idag och avgöra hela serien nu kommande dagar! Kom igen Håve!