Kvalmatch 3 (25/26): Leksands IF - HV71

Leksands IF vs HV71

Vi släpper iväg denna match, lite i tysthet. Lite under radarn. Utan pompa och ståt, definitivt utan exesser eller utsvävning. Med hopp om att detta inte skall rubba båten, rubba balansen, rubba känslan av det hopp vi inte erkänner att vi anammat. Det enda vi vill, egentligen, det är att få uppleva det lugn och ro som, för denna förening, endast infinner sig under uppbyggnadsfasen inför en ny SHL-säsong. Resterande del av året innehåller enbart katastrofkänslor och debilliterande ångest-kaos.

Så, smaska till masjävlarna så de snurrar in i nästa vecka med röfven uppåner samt bakåfram. Helst också inåut. Må deras klockspel åka hitådit med whiplash-effekt åsamkande truppbred infanterield och tillhörande obehag framtill midsommar. Minst.

Tyst och effektivt. Boom boom swish swish.

Silenzio Stampa

FORZA HV71!!

10 gillningar

Lär vara ett jävla tryck på publiken som Leksand kommer får energi av. Tror inte Hv kommer orka stå emot och Leksand vinner med 3-1.

Dem har ju fan inte ens sålt slut i arenan. Luffar Leksand.

2 gillningar

KÄMPA HV!!!

Inte ens ståplats slutsålt, hoppas våra ramsor är högre än deras.

1 gillning

16.000 invånare i kommunen. Lite väl stor hall kan man tycka….

Blir de många i klacken denna match? Ska själv stå i klacken och de brukar inte vara så många där​:sweat_smile:

1 gillning

Tror det var 90 ish anmälda på North Banks hemsida som åker upp med buss nu. Sen har jag hört att en del köpt lösbiljetter så jag tror nog de kan vara en del där :slightly_smiling_face:

3 gillningar

hade varit jävligt gött om man vann ikväll.

3 gillningar

Utopin att svepa Leksand i fyra matcher. Herre Lucifer vad skönt det hade varit.

7 gillningar

Bara att spela tight idag.

Tappa inte spelare bakom förlängd mållinje i båda zonerna.

Fortsätt med puck transporten.

Fysiska spelet och vinna duellerna.

Mer skott mot mål, för fler offensiva tekningar eller returer.

Tror Leksand kommer smälla på hårdare, spela mer på gränsen, grisa mer. Hoppas domarna är vakna och inte premierar detta.

Blir nog 4 perioder idag, HV avgör i sudden.

4 gillningar

Räknar med att Leksand vinner båda hemma.

1 gillning

Hoppas vi kan knipa en match där uppe! Båda hade ju varit helt fantastiskt.

Det här går aldrig.
Får ta en påsköl till att börja med

2 gillningar

Åh herregud……

Nej för fan. Orkar inte med sudden.

2 gillningar

Blås av!

4 gillningar

Man kan ju hoppas att Hv kan gå in och spela med sänkta axlar och vågar spela ut nu när vi har 2-0 i matcher. Leksand har ju enorm press på sig att vinna. Men troligast är väl att det blir en riktig Thriller av detta och kanske förlängning.

2 gillningar

Tror NBS hade närmare 90 stycken anmälda. Utöver det kommer det folk utifrån/som tar sig dit själva så nog lär bortastå vara fullsatt.

Jag var betydligt mer nervös inför match två än vad jag är idag. Vinst och man har guldläge. Förlust och man har ändå 2-1 i matcher. Skulle man däremot förlora även den fjärde, usch fyfan. Nej bäst är att vinna idag och avgöra hela serien nu kommande dagar! Kom igen Håve!

1 gillning