Kvalmatch 3: Brynäs IF - HV71

Räknar med vinst idag. Önerud har ju lovat att brynäs inte slår oss fler gånger. Så då måste de ju bli vinst.

Ha. Man spelar alltså med åtta backar. På bekostnad av Nybeck och Olausson. Ska bli otroligt intressant att se hur man matchar…

För övrigt samma kedjor som sist. Wedin, Holmström och Önerud fattar jag inte att man fortsätter med. De har varit inne på 3 av 4 baklängesmål varav två matchavgörande… Räknar man in BP har för övrigt Wedin varit inne på samtliga baklängesmål.

Nej du Lillis. Ska du matcha på det här sättet lär HV inte vinna fyra matcher.

Som sagt…sen plockar man bort nr 4… :laughing:

Det är faktiskt helt sjukt med tanke på att han varit bättre än minst två av de som spelar idag.

Men vad vet vi? Glada hockeyamatörer. Lillis, Hult och fan och hans moster har ju visat vilken koll de har de senaste 54 matcherna.

Helt jävla horribelt, hade jag varit Andrae så hade jag lämnat klubben oavsett om det blir SHL eller inte. Övriga backar måste ju inskrivet i kontraktet att dom inte kan/får bli petade av en junior.

Jag kan köpa att man vill ha 8 backar med, då både Donovan och Kinnvall varit skadade. Men man måste ha Andrae med. Han har offensiv uppsida. Skulle både Kinnvall och Donovan kliva av så har man bara Martinsson och Murray som offensiva hot.

En katastrofal laguttagning återigen. Jag förstår på ett sätt att de har 8 backar; risken finns att Donovan och Kinnvall inte håller. Men vad är det för ihopsättning av backparen OM de ändå nu ska spela? Varför är Andrae borta? Andrae och Martinsson ihop har haft positivt xGF ihop, även om det bara är två matcher. De har varit vårt ända hit bakifrån och klarar av ett uppspel. Nu får han inte vara med. Då till nästa sak: vi har 8 backar med på grund av första premissen. Varför i hela helvete är då Bertov och Arell med i starten? Naturligtvis ska vi ha med Andrae som får hoppa in om så behövs. Vi kan inte ha spelare med spelsinne under isen just nu. Drömmer redan mardrömmar om paret Strömberg - Arell. Det är två baklängesmål innan matchen startat.

Martinsson - Andrae
Kinnvall - Johansson
Donovan - Murray
Strömberg - Arell

Så skulle vi ställt upp. Vi behöver all spelskicklighet vi kan få nu. Nu är det en halvmesyr och vi åker ur.

Forwardssidan kommenterar jag inte ens.

Det känns som att Lillis inte ens ger laget rätt verktyg för att vinna, bästa spelarna ska spela, slår man upp ordet parodi i ordboken så finns där en bild på HVs laguttagning

feg coachning

Enda rimliga förklaring till denna mediokra uttagning måste väl bara att Kinnvall och Donovan är väldigt långt ifrån 100.
Holmström fortsatt som 1a center… suck

Denna horribla coachning kommer ta oss rakt ner i allsvenskan. Bra 2 matcher kvar nu.

spännande… detta häringa… skit är det oavsett… men inte fan skulle jag satsa pengar på att det är bra att skicka in två gröna päron som i brunäs, precis innan kvalet… men nu saknar jag ett liknande grepp i HV… är det bara så att man alltid ser gräset som brunare på andra sidan? Eller finns det något där?

fy fan vad jag hatar tv4

Vi slutade tvärsist och ligger under med 0-2 i det negativa kvalet. Klart det finns grönt, friskt och nyklippt gräs på andra sidan.

jo, men så är det ju. Allt är grönare där vi inte är… det är brunt där vi är… bajsbrunt.

Håller med. Fullständigt jävla bedrövligt…

Har reggat mig endast för att skriva detta inlägg. Jag som neutral (Fast jag verkligen VERKLIGEN !!! Vill att hv tar hem detta tycker HV har vart längder bättre båda matcherna. Ni håller säkert inte med. Hvs absolut största problem är att göra mål. Brynäs tar sig fan inte ens över blå. Hv är snabbare , starkare och kreativare MEN FÅR JU PUCKJÄVELN INTE I MÅL.

Match 1 : Brynäs var så tröttkörda i sudden så dom kunde knappt stå medans HV körde på för knugen och Silvia.

Match 2 : Period 1. Hv helt överlägsna. Även stundtals i matchen. Antingen står det och väger , eller så är HV bättre.

Brynäs har hela säsongen levt på sin spets. Tror dom är helt överlägsna i serien på effektivitet. Dom behöver inte mycket alls för att göra mål.

Det måste vända nu. Släpper det idag så hamnar all press på Brynäs och HV har allt att vinna i Jkpg nästa match.

Kom igen nu för fan. Mvh Silverköping.

ATT INTE TA UT ANDRAE ÄR EN FULLSTÄNDIG KATASTROF. VÅR BÄSTA SPELARE UNDER KVALET. SÅ FEGT LILLIS! HUR KAN #17 OCH #3 GÅ FÖRE!?!?

Coachning? Tror inte Lillis vet vad det betyder

Kör för fan

rödin filmar i första bytet… jag blir vansinnig.