Oroväckande med Borgy i PP. Jag tycker att han ser väldigt hämmad ut. Stel, seg, tappar puck/står fel och även om han är ett hot så låser man spelet totalt i PP när det inte går bra. Man har inga andra idéer och det är tydligt.
Ser framför mig att Blomman står, högröd i ansiktet, och skriker AP rakt i ansiktet. AP sitter och blundar och blotta ljudvågorna från Blommans mun ger AP det där bakåtblickade håret.
”Förlorar ni ikväll får ni kebabtallrik UTAN sås.”
Tikka behövde två säsonger att få fart på rören, nu blir han publikfavorit !
Vet i katten om det är värt att spela Borgy i PP han ser otajmad ut ikväll. Bra hot att ha dock så andra får mer yta.
Låt Borgy vila - han har inte rosat marknaden ikväll ändå
Borgy tog på sig MASSOR med uppvaktning, när han var inne, det räcker
Mm. Men då måste hans medspelare fatta att de inte ska ge honom pucken.
För nu åkte de runt och försökte hitta Borgy, som om han var skadefri.
Får vi höra en förlängning med AB till andra perioden!?
PP har åtminstone inte blivit sämre med en skadad Borgy på isen.
Surprise alla. Jag tycker inte man ska förlänga med Blomman i periodpausen. Och jag tycker fortsatt att man ska sparka Tikka efter säsong.
Är väl bra att han tar på sig massor med uppvaktining i PP Borgy, men problemet är att HVs enda PP lösning är att leta pass mellan Ang, LaLeggia och Borgy. Händer inte mycket annars.
Helvete, första matchen denma säsong jag är på plats… 6 timmar i bil för detta… vilken jävla match de bjuder upp till!!
NU VÄNDER DET
Absolut. Problemet är att HV71 söker Borgy konstant trots att han inte är hundra. Hade de haft mer alternativ (vilket de egentligen har) och fler varianter än att passa Borgy så hade det varit bra. Tyvärr så har man inte det och söker därför ofta en Borgy som är långt ifrån hundra. Något som resulterat i två pucktapp.
Varifrån åkte du?
Efter matchen ställer man upp ett skrivbord utanför Husqvarna garden och Tikka, Teden och Blomman får alla förlängt
Nu är vi tysta och lyssnar till Björn som gissningsvis kommer snacka kontinuitet.
Från färjestadland…
Håller med… han skall nog bara ta emot och skicka iväg den, som när han sökte Louto och nästan fick en assist.
Modo vänder