Kvalmatch 3: IK Oskarshamn - HV71

IK Oskarshamn vs HV71


image image

Träskmarker.
Floskelträsk. Ångestträsk. Domarträsk. Stressträsk. Be-Ge Hockeyträsk.
Det enda man kan hoppas på, när man utan uppenbar riktning navigerar i dessa träskmarker, är att man går på grund. Att man kan hitta ett stöd för sinnet, så det inte sakteliga glider djupare och djupare, ner till vansinnet. Att man kan luta sig mot en grund, i spelet, i insatsen, i upplevelsen, så man inte uppslukas av grundlösheten. Laget är i behov av en grundstötning på U137-nivå.

Vi är i ett gungfly av osäkerhet. Helt oförmögna att staka ut en rimlig förväntan. Varje gång vi sätter ner käppen för att markera en fastslagen insats att bygga vidare på, så har vi sett toppen av käppen försvinna ner i djupet och slukas av leran, för att aldrig mer synas. Må det vara en kedjekonstellation, en PP-prestation eller ett fulleende från Tikka-tycker-om-mig. Allt har varit förgängligt. Ogrundlig hopplöshet.

Så, där står jag nu, lera upp till armhålan. Grundlurad. Så jag slänger mig baklänges, producerar leränglar och vägrar. Jag vägrar allt och inväntar ett grundligt sportsligt besked med start 19.30. Ett besked som kan producera något som klarar av att bära vår 70-miljonerstyngd ut ur träsket. Något som med fördel kan beskrivas med ett Dr. Alban’skt “Det är stabilt”…

SLÄPP PUCKEN

Lindbom lajvar

FORZA HV71!!

13 gillningar

SLÄPP PUCKEN!

6 gillningar

Tråkigt för IKO med Langhammer, hoppas att hans familj mår bra. Sportsligt sett så hoppas jag det här gynnar oss.

4 gillningar

Lika skön trådstart som vanligt.
Tog med datorn hem och ”jobbar” hemifrån imorgon.
Känns som om detta är matchen Hv knycker.
Nu kör vi!!
Släpp pucken!

Langhamer missar matchen!

1 gillning

Missar matchen idag med som senast! Hoppas det innebär att vi vinner idag också.

Bryt denna bortatrend och vinn!

“Enligt sajten har Langhamer lämnat Sverige och flugit hem till Tjeckien av privata skäl” Kanske 1 miljon skäl från Kent Norberg :wink::laughing:

2 gillningar

Jag tror han tröttnade på att lyssna på stakkestad…

(Som Fyboda skrev - hoppas självklart att allt går bra för honom med familjen)

1 gillning

Då lär väl ryden stå för iko. Bör gynna oss. KÄMPA HV!!!

Så jäkla trött idag måste dom börja matcherna en halvtimma senare när det kan bli sudden :sleeping:

1 gillning

Ja vem fan bestämde det?

Snälla HV71 vinn!
Mitt psyke pallar inte någon mera förlust denna säsong.

De andra makterna går 19 som vanligt.
Inte bra att utmärka sig
:partying_face:
Och de andra kör söndagsmatchen 15:15.
Vi 18:30
Ha ha ha

HV lägger upp bild på Dicken, försiktigt positiv till att Ortio värmer bänk idag

1 gillning

Och detta måste ju inte betyda att HV71 måste göra Kruse till världens bästa målvakt ikväll. Eller?

Dickpic?

8 gillningar


En mycket uppskattad Dickpick, tror faktiskt damerna godkänner denna! :wink:

Edit: Ser han inte lite ut som Stefan ändå? Vissa drag påminner tycker jag! Kanske är just ögonen som lurar mig :smiley:

4 gillningar

Är de några fler som saknas ikväll i IKO? Var inte Lodin och Engsund borta från sin träning som var i veckan?

Vilade nog bara. Så jävla mycket kan ju inte stjärnorna linjera sig.

1 gillning

Fel forum kanske, mod får flytta isåfall, men vad skriver JP här?