Kvalmatch 5: HV71 - IK Oskarshamn

Bänka Stakkestad och inga fler dumma utvisningar.
Då kan det nog gå vägen!

1:a line: Borgström - Fisken - OSL
Varför fick jag den känslan?

Kollar lite på Frölunda-Leksand nu i väntan på kvällens match och en sak som slår en är när lagen inte kommer igenom med första uppspel eller kommer fel i åkningarna.
Vad gör man då?

a) Slänger ner pucken i anfallszon och hoppas att någon kan vinna tillbaka den.

b) Ser att passningsvägen är blockad med slår passen ändå, det kan ju gå.

c) Spelar hem till back en gång till, behåller puckinnehav och börjar om.

Flera gånger nu har Frölunda och Leksand valt alternativ C medan när man kollar på HV så är alternativ A och B valet nio av tio gånger.
Detta är en av sakerna jag svär mest över varje match, sluta släng bort puckinnehavet! Håll i, börja om och låt motståndaren jaga eller gå bort sig.

6 gillningar

Hade varit fint det!
Hade kunnat tänka mig typ:
Borgy-OFM-OSL
Brännström-Shore-Petersson
Foppa-Lindbäck-Lenc
Önerud-Tikka-Tedenby
Hansson

Jag är nog rätt ensam om att vilja ha den 3e-kedjan men jag vill verkligen ha in Foppa i laget nu. Vi har ett PP som är under tvåsiffrigt. Tyckte ändå Foppa såg rätt bra ut i PP när han spelade i slutet av grundserien.

Det har vi alla sett men Hv vill att denna hockey ska vara deras DNA! De tror verkligen att denna hockey ska vara den som tar oss uppåt i hierarkin.

Därför måste Lindbom bort från denna klubb till vilket pris som helst!

2 gillningar

Oavsett vinst eller förlust ikväll så kvarstår faktum att en eller flera Ölbärs gör livet lite lättare.
Antingen firar vi eller dränker frustationen.
SKÅL :beer::beers:

5 gillningar

Man känner sig inte helt trygg inför kvällen, det gör man inte.

5 gillningar

I min värld är det inte självklart att AP20 ska spela i första pp. Vore fint att se nån annan där om man inte direkt hittar kemi ikväll.

Edit: Allt beror lite på om André är spelsugen eller inte. Brukar visa sig ganska snabbt.

Inte för att va negativ men har AP20 funkat i PP på två säsonger?

2 gillningar

Ja men det är ju precis så. Man saknar helt kyla och förtroende för varandra att SPELA sig ur situationer.

Det känns nästan som man har fått för sig att lösningen på defensiven enbart är att spela enkelt och hålla pucken framför sig. Du kommer bara så långt med det tänket.

Tycker ändå att man har material för att spela på ett helt annat sätt med pucken men av nån anledning så gör man inte det.

1 gillning

Kan bara hålla med. AP har inte varit tryggheten själv i PP. Vet inte hur många puckar han ohotad kastade bort i fredags. Han försöker göra det omöjliga och lägga en macka som inte finns.

1 gillning

Nej, ibland ser det ju bra ut men ofta letar han pass för länge och drar ned på tempot. Man blir lite galen då… :slight_smile:

Varför har jag en så stark känsla av att Ortio står idag :face_vomiting:

2 gillningar

Foppa spelade faktiskt hem pucken en match från offensiv blå till Ortio ! Men helt riktigt, det händer inte utan vi ger nästan alltid bort pucken.

För att det föreligger stor risk för det. Sätter lindbom ortio i mål har han gett upp totalt. Då förlorar vi… Garanterat.

1 gillning

Dicken på bild på Instagram iaf.

Har en riktigt sur känsla i magen att vi gör årets plattmatch på hemmaplan idag.

5 gillningar

Känns lite som Björklöven hemma när vi ledde med 3-1 i matcher och fick storstryk. Hoppas min känsla inte stämmer.

1 gillning

Värre än Malmöraset!?!

Wagner hade jag gärna sett i hv om vi klarar kontraktet.

1 gillning