Kvartsfinal 1: Färjestad BK - HV71

[size=150]Färjestad BK - HV71[/size]

Första kvarten mot Färjestad går av staplen i Karlstad på fredagen.
HV71 får tillbaka Christoffer Persson till denna match.
2017 slog HV ut FBK i fyra raka i kvarten, repris på det kanske. :wink:

Jnytt: jnytt.se/article/jonsson-da … v-skralla/
jnytt.se/article/hv-spelare … r-rysaren/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Det ser inte så kul ut om vi saknar både Joakim Andersson och framför allt Önerud.
[url]https://www.jp.se/article/orovackande-bilderna-for-hv-stjarnan-lamnade-isen-i-smartor/[/url]

Men Persson är tillbaka men skall inte spela?! Tycker jag känns märkligt. Trodde (eller snarare hoppades på att) 66 skulle få stå åt sidan när Persson är tillbaka.

Håller med dig samtidigt som Persson knappast rosade marknaden innan han skadade sig och borde knappast vara i bättre slag nu utan matcher i kroppen. Meeeeeeeeen han ju iofs ändå hästlängder bättre och tryggare att ha på isen än killen som jag gillar not so much #66

Ingen uppdatering på önerud?

Ni kan vara lugna. Önerud spelar givetvis.

Måste ju saxa Kung Sune.

Färjestad är inte ditt favoritlag?

– Nej, det är inte . Det är en lång historia, men vad ska jag säga? De var rätt självgoda när jag höll på och det har jag svårt med.

[i][url]https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/m67zjO/kung-sune-tillbaka-i-svensk-hockey--for-att-radda-vita-hasten[/url][/i]

Tror vi står upp bra och att specialteams kommer avgöra denna matchserie.
Får vi igång PP samt inte drar på oss utvisningar så kan vi vinna i bästa av 7 mot FBK!
Men då måste PP börja sätta sig och ge utdelning.

Han är med enligt twitter

Har en riiiiiktigt bra känsla inför den hör kvartsfinalserien!

Hoppas det och litar på dig.
Så jävla nervös så jag skakar.

Var nyligen inne i stan och köpte en svettig kebab. Alltid HV-Hood och HV-mössa på mig.
Redan vid starten så vart det HV snack med busschauffören, liten high five med
en random på bussen och sen rullade det på ordentligt.Bra!

Leker med tanken vid tvärtom. Yrar omkring här i stan med en epatraktor, hoppar ut och
snabbt tillbaka vid IKEAs korvbar, iförd i läderväst(fejk givetviss som mamman sytt ihop) och
nyinköpta träskor :unamused:

Om vi ska knipa en seger i träskoland så är det nog ikväll när skinnvästarna inte lirat på ett tag. Jag har inget krav på att HV ska slå Fbk i bäst av 7, för jag tycker de har ett mer komplett lag. Ge allt, så får vi se hur långt det räcker!

Fy fan nervös nu, gäller att vi är med från start och spelar vår bästa hockey.

Känner mig inte jättenervös. Allt annat än förlust i denna serien är en bonus.

samma här, allt att vinna…

ok start, inget i röfven efter 30 sek.

Björn Geijer kommenterar inte? Uselt.

bra läge för banjo… bra läge av D-gurra.

Om Gunnarsson spelar som han brukar i slutspel så är allting möjligt.

inte så dålig start som jag befarat av HV.