KVARTSFINAL 1: HV71 - FÄRJESTAD BK

Fega domarjävel.

vill se de igen men tror de var rät dömt

fan… hade varit bättre med straff än PP… träsko ligger efter nu, men tyvärr får de strö-chanser.

Spelar ju ingen roll nu, men det kändes som han hade gått loss där.

reprisen visade han höll på o ramla innan så

PP iallafall inte bätre…

Katastrof att Christensen får spela framför Erik Andersson…
Erik är viktig i boxplay och sliter och gräver. Spelar inte christensen i första två kedjorna ska han inte spela alls.

Första målet vinner… tror jag.

fbk alltså?

Känns inte bra nu :frowning:

Nä, de sumpar varenda chans och gör Haugen till hjälte.
Dessutom har de slutat att tacklas.

Hv måste upp i tredje, annars blir det torsk.
Jag är dock rädd att spelet blir avvaktande i tredje.
Känns som om det var nu i andra som vi skulle avgjort.

Hur faan kan Ryno få stå i båset när han är avstängd ???

Det gäller ju bara från att spela varför skulle han inte få stå där?

Du fattar ju… varför?

Klart Ryno får stå där? Han är ju en förebild för hela Fbk.
Inte för avstängningen, men för sin fina EPA-traktor.

nja, en del dryg skämtsamhet från min sida, men det kan ju vara så att du tror att missen i första var avgörande, lite som Hammar7 var inne på.

Efterlyser det fysiska spelet. Det är banne mig slutspel och både HV71 och FBK spelar snällare än ta mig tusan brudarna i finalen mot DIF i SVT. Vakna nu gubbar och våga tacklas. Regelrätta och schyssta tacklingar och domaren ska hålla pipan nere. Vill se mig desperation, mer kämpaglöd i varje närkamp och mer gruff framför mål.
Matchen står och väger och nästa mål lär bli avgörande. Tycker ändå att HV71 är det bättre laget sett till 2 perioder. Tror och hoppas att HV71 kommer ut nu i sista och punkterar matchen med 2 snabba mål. Det ska synas att det är skillnad mellan 2:an och 7:an.

Och där kvitterade HV71 damer, 3-3 JA! Helt rättvist

Hv är klart bäst men har så svårt att sätta dit den… Frustrerande

Tror också nästa mål vinner, livsviktigt för HV att ta första matchen, inte kul att åka till träskoland med en förlust i ryggen.

Hur kom jag in i denna diskussion?