KVARTSFINAL 1: HV71 - FÄRJESTAD BK

Då står det klart att vi får möta Färjestad i kvartsfinalen.

I mitt tycke är det snäppet bättre att få FBK, än att få Malmö som har en glödhet Oscar Alsenfelt i målet för tillfället och ett Malmö som vi haft fruktansvärt svårt för denna säsongen. Så jag tror att vi ska vara nöjda.

Sen finns det alltid orosmoment som alltid när det drar ihop sig till slutspel, men det tillhör ju givetvis. Men det som jag tänker närmast på är följande:

  1. Färjestad kommer från en åttondelsfinal och har tempo i kroppen, medan HV71 har vilat. Vem gynnar det mest?
  2. HV71 har haft ofantligt svårt för att komma igång efter ett uppehåll, det är oroväckande.
  3. Mardrömsscener från finalserien när Melin dräller på blålinjen. Kan dock inte upprepas, eller?
  4. Hemmaplansfördel
  5. Söderström är bättre målvakt
  6. PP måste bli bättre

Spelschema:

Lör 18 mars 15:15 HV71 - Färjestad
Mån 20 mars 19:00 Färjestad - HV71
Ons 22 mars 19:00 HV71 - Färjestad
Fre 24 mars 19:00 Färjestad - HV71
Ev. Sön 26 mars 16:00 HV71 - Färjestad
Ev. Tis 28 mars 19:00 Färjestad - HV71
Ev. Tor 30 mars 19:00 HV71 - Färjestad

Tidigare möten:

2017-03-09 HV71 Färjestad 3 - 2
2017-03-04 Färjestad HV71 1 - 0
2016-11-15 HV71 Färjestad 3 - 1
2016-10-06 Färjestad HV71 1 - 4

[size=150]HV71 - Färjestad BK[/size]

kväll blev det klart att HV71 möter Färjestad BK i kvartsfinalen.
FBK vann den tredje och avgörande matchen mot Djurgården med 5-3.
Den första kvartsfinalen spelas i Kinnarps Arena på lördag kl 15.15.

JP: jp.se/article/hvs-kvartsfina … -ar-klart/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Två matchtrådar i en och samma tråd :smiley:

JP listar dem 5 hetaste slutspelsklassikerna mellan HV71 och Färjestad.
jp.se/article/jp-listar-5-he … farjestad/

“Supportrar” till Färjestad stängs av när dom hånade Stefan Liv. Stängs av minst ett år från alla SHL-arenor.
Bra agerat av FBK och hoppas på totalbann i många år. Sån skit ska bort helt och hållet.
expressen.se/sport/hockey/sh … n-mot-liv/

Lyfter fram Pontus Burman. WOW!
Fick inofficiellt en rundgång med finfina autografer och attiraljer.

aftonbladet.se/sportbladet/h … omt-om-det

Tillägg: Även Timpanhv71 pangade 6-0 och 12k på kontot. Galet bra tippat av båda :slight_smile:

Vilka blir utanför laget mot FBK tror ni? Eftersom alla är friska behöver två backar och två forwards sitta på läktaren.

Hansson och ??? : Sjukt hårt där!

Abbot/Christensen och Thörngren: Vill absolut ha Anton Bengtsson i laget men härligt hårt här med!

Blir att ladda med HV låtarna och lägga bärsen på kylning i god tid tror på 5-0!!!

Tror tyvärr vi får se Christensen på läktaren idag. Vet dock inte men känns så. Lite synd isåfall då hans tid börjar nu. Han brukar vara bra poängmässigt i slutspel. Dock så tror jag dom resonerar så att abbot kommer vara viktig i slutspelet med sitt hårda jobb.

På backsidan så tror jag de blir Hansson och Brännström på läktaren.

Snar jävlar smäller de!!

Tilläggas bör att jag skiter fullständigt i vem som sitter på läktaren bara laget vinner.

Fantastiskt kul för Grabben :smiley:

Dock ingen för Djurgården -HV71 SDHL

Abbot kommer bli grym i slutspelet tror ir jag

Ysh jagärså orolig att hv underskattar fbk idag me

Kom igen HV - Nu jävlar kör vi!!! :smiley: :smiley: :smiley:

SKULLE JU VARA SKANDAL OM BRÄNNSTRÖM SÄTTS PÅ LÄKTAREN, KLART BÄSTE BACKEN!

HV71 har släppt in 57 mål i 5 mot 5 på 52 matcher under grundserien. Med ett bättre box play blir vi grymt svåra att näta på i slutspelet.

Abbott, Brännström och Hansson på läktaren vad det verkar.

Nu ska bärsen kylas! Peppen har infunnit sig en längre tid. KÄMPA HV!

Brännström spelar just nu med J-20 laget mot Rögle så han kommer INTE att spela mot Färjestad idag. Erik kommer säkert att få chansen senare, men med alla backar tillgängliga tycker jag det är rätt att han inte spelar idag. Så nån skandal är det ju inte.

Fast om jag nu tycker att det är skandal så får väl jag tycka det, ELLER??

Håller helt med dig. Kan bli lite saknad i pp och uppspelsfasen. Men nog gör man helt rätt. Slutspel är en helt annan grej.

Tydlig markering Abbot inte ens ombytt. Jag tycker att det är helt rätt. Han håller inte alls Hv nivå.

JP-sporten inför kvartsfinalen
jp.se/article/tv-jp-sporten- … tsfinalen/

Abbot petad.