Kvartsfinal 1: Skellefteå AIK - HV71

Bengtsson…måste träffa mål…

Bengtsson var värd ett bättre öde! Riktigt bra forechecking!

Tycker inte alls man spelar som mot örebro. Man spelar ängsliga igen. Släpp den skiten och kör nu.

Tycker första målet är mindre bra av PW…men sedan tycker jag HV gör det ganska bra ändå. Visst, Skellefteå får tryck på oss men vilket lag får inte det på HV under 60 min??? Nä, tycker man slå bra pass, åker mycket skridsko och jaga dom bra. Sedan är det synd på mål ett men men…spännande fortsättning

Precis

Oj, blir mäkta imponerad om man orkar hänga med i SAIKs offensiva tempo i försvaret matchen ut, de har sådan fart och snurrar runt.
Kämpa HV!

Pw och chefen under all kritik ser helt vilsna ut. Pw är ju inte där alls.

Tycker HV gör en riktigt bra första period på bortaplan. Första målet är PWs och det andra målet så skulle jag gärna vilja se Karalahti slänga sig istället för att åka upp mot spelaren som en pinne. Det är slutspel, det ska göra ont!

HV leder i “riktiga” målchanser.

PW ser väldigt osäker ut hittills.

Känns som att vi kommer undan med bara 2-1. PW känns nervös. Hoppas han kan komma ut lite lugnare nu i andra. Det kommer att krävas om vi ska ha chansen.

Annars är det egentligen inte jättestora skillnader mellan lagen. Den stora och hittills avgörande skillnaden är passningsspelet. HV spelar smånätt medan SAIK spelar distinkt. Det gör att HV tappar pucken lite lätt, medan SAIK istället håller i den och kan komma med fart.

Skärp till passningsspelet så kommer det att lösa sig!

Men du skrev det efter andra målet, inte direkt efter första?
Jaja, whatever.

Usch så nervös jag är idag. Förväntar mig absolut inte vinst men hoppet är de sista som överger människan.
Tycker vi hänger med bra, frånsett vår 4e lina… de har jätteproblem med SAIKs fart! Kom igen nu i andra…

UPPÅT, FRAMÅT!!

4e kedjan inne på bägge bakåt ser väldigt osynkade ut. Annars tycker jag hv står ut väldigt bra

Bra första period. Tyvärr är Skellefteå jävligt effektiva och när de får göra såna enkla mål som 1-0 blir det tufft. Med lite tur hade det stått 2-2, med lite otur 4-1. Ska bli intressant att se om HV orkar pressa Skellefteå i andra perioden. SAIK känns sjukt heta i offensiv zon…

Dom kör släktingar kan gå 2 och betala för 1 i nästa kvart, då ska du se att det är lapp på luckan i den hålan. :smiley:

Detta vänder vi!! Vi vinner med 2-3 kom igen nu HV!! Men PW måste dock höja sig rejält.

Nej det är inte så lätt att spela som mot örebro eftersom ZAIK är något bättre. HV gör ändå en bra period, med stundvis tvekande i spelet i egen zon.

Vi vinner inte på avaktande spel mot Saik. Vi måste in och chocka dom med hårt jobb oxh skot skott skott och hårt fysiskt spel. Hv spelar okej i förstaäven Saik. Men hv kan berydligt bättre om man bara vågar.

Jo jag tror man kan det men då måste man våga utmana och spela som om ZAIK vore vilket lag som helst.

Önerud…