Kvartsfinal 2: HV71 - Skellefteå AIK

helvete… hur många jävla lägen…

Hv kan inte göra mål…

fy fan jävla piss, jag är vansinnig. Inte ett enda skit får man med sig. Inte en enda puck som studsar åt rätt håll. Just nu stör jag mig på allt, allt är ett hot och en irritiation. Den enda som sköter sig är domaren. fy fy fy fy faaaaaaan :frowning: :cry: :cry:

Helt otroligt inneffektiva håve. Fan vad dåligt försvarsspel inklusive pw

Fy fan va Skellefteå är effektiva.

Och hyfsat övertag Svensson har mot PW. Den största skillnaden mellan lagen. Behöver ett enkelt jävla skitmål, typ målen mot Örebro på hemmaplan.

Bra period av HV, men SAIK är ju så jävla äckliga till att sätta varenda liten jävla halvchans som pucken studsar fram till. Skönt att glo på hockey utan att höra en efterbliven inavlad enögd flock med Marklundare skrika efter varenda jävla situation med.

Målvaktsspelet. Det är vad som vägt över till Skellefteås fördel de här fyra perioderna. Blir det förlust får Lindbom ta på sig det. Att spela PW är så jävla brist på fingertoppskänsla så det finns inte.

Hoppas, hoppas man hittar en bra målvakt till nästa år för PW håller beviserligen inte för att ensam axla rollen som etta.

Små marginaler i hockey men jäklar vad SAIK är effektiva.

Nu står Brithen och hyllar Svensson för hans räddning på hans chans. Herregud. Bättre och mer öppet läge kommer inte - träffa inte målvakt!

Åke Unger och Fredrik Warg, vilket segt par, oerhört karismatiska… :unamused:

Snälla kan ingen ge en motkommentar? Jag sitter och kokar här, HV har tunga motgångar och på toppen av det så sitter Fredrik Warg och kan knappt namnen på HVspelarna medans han har långa positiva utlägg av Skellefteåspelarna…

Säg att jag har fel så att jag kan gå vidare i mitt liv… :open_mouth:

HV gör en riktigt bra period. Ser bättre ut än i slutet av säsongen.

[size=200]MEN[/size] jävla “men”. Jag HATAR “men”.

hv blir som vanligt passiva i egen zon och står som fågelholkar i knät på PW. Sen undrade jag varför man glider förbi och ner bakom mål i offensiven, stå framför mål för sjutton.

Tyvärr så är målvaktsspelet det som avgör i första perioden,spelmässigt så skapar HV minst lika farliga lägen, men Svensson är bäst när det gäller.

Du har fel. Lika fel som alla har om att Arto hatar HV. Du är sur för det går dåligt i matchen.

du har rätt, chips-arto-klass.

Du har rätt.

heheheh, precis när jag svarade tvärt om :laughing:

Ser inte matchen men förstår hur det ser ut. SAIK har en målvakt som är bäst när det gäller, ett grymt försvar och Sveriges effektivaste anfallare, samt att dom spelar med ett formidabelt självförtroende. Precis som det var för HV för 7-8 år sen.

Tyvärr kan man konstatera att HV har en otroligt lång väg tillbaka till toppen. Det är stora svarta hål på alldeles för många platser i truppen och organisationen nuförtiden. Och med tanke på de val man gjort de senaste åren så undrar jag om man nånsin kommer att komma tillbaka dit.

Till alla ni som vill få det till PW inte har spelat bra. Killen har flera riktigt bra räddningar (Normans skott var inte i stolpen som kommentatorerna vill få det till, PW räddade) men när han släpper in ett friläge mot en notorisk målskytt samt en styrning 1 meter från mål så vill få det till att det är hans fel att vi ligger under??

Svensson är bra men skulle HV-spelarna träffa mål och inte enbart skjuta på hans ben när man väl gör det så skulle det se annorlunda ut.

Anledningen till att vi ligger under är att spelarna inte kan förvalta sina superlägen samt att man koncentrerar sig lite för mycket på att smälla SAIK-spelarna. Speciellt Karalahti som har kommit ur position ett par gånger bara för att han vill ta en tackling.